مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان از پخش برنامه‌های متنوع در ایام نوروز 96 از صدا و سیمای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ابوالقاسم امان اللهی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان به تشریح برنامه‌های ایام نوروز96 در صدا و سیمای مرکز استان پرداخت و گفت: یک برنامه 240 دقیقه‌ای با عنوان «سالی تازه هاته‌وه» ویژه تحویل سال برای مخاطبان پخش می‌شود.

وی افزود: همچنین هر شب هم در ایام نوروز یک برنامه 120 دقیقه‌ای با عنوان «سالی تازه هاته‌وه» از سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود که شامل بخش‌های متنوع فرهنگی و هنری است و علاوه بر این هر شب نیز ساعت 22 برنامه «جی‌ژوانی بهار» از رادیو استان پخش می‌شود.

امان اللهی بیان کرد: در اجرای برنامه‌های نوروزی سعی کرده‌ایم که مرکزگریزی داشته باشیم و هر شب یک برنامه مختص به یک شهرستان استان کردستان از سیمای استان پخش می‌شود.

وی ادامه داد: سریال «تاقانه» با تدوین جدید و پخش مستندهای «ژیوان و ژیوار» و «در مسیر زاگرس» از دیگر برنامه‌های ویژه نوروز هستند که از صدا و سیمای مرکز استان پخش می‌شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه برنامه «چریکه شه‌و» در ایام نوروز پخش نمی‌شود اما با ساختار جدید پس از ایام تعطیلات بر روی آنتن می‌رود، گفت: موسیقی محلی در برنامه‌ها گنجانده شده و هر شب در قالب برنامه «ژیله‌مو» از سیمای استانی پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از سریال‌های شبکه‌های ملی هم در استان پخش خواهند شد، بیان کرد: 13 آیین بومی و محلی در استان شناسایی و احصا شده که در ایام نوروز با استفاده از نمایش به آنها پرداخته می‌شود.

امان اللهی اضافه کرد: در آستانه سال تحویل ارتباط مستقیم با مشهد مقدس یا قم برقرار خواهیم کرد و همچنین ویژه برنامه‌های مختص به عملیات فتح المبین، ایام شهادت امام هادی(ع)، کاروان‌های راهیان نور، آب و هوا و نماهنگ‌های مربوط به موسیقی کهن و تازه های موسیقی هم پخش خواهند شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: همچنین سریال ماه شرف خانم که مربوط به زندگی «مستوره اردلان»، شاعر و مورخ نویس کُرد است و ساخت سریال 26 قسمتی «سنجرخان» یکی از دلاوران و مبارزان کُرد، را در دستور کار داریم که در آینده ساخته خواهد شد.

امان اللهی با اشاره به 250 شبکه فارسی زبان و بیش از 40 الی 50 شبکه کُردی زبان در منطقه گفت: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته حدود 90 درصد از برنامه‌های شبکه استانی مورد رضایت مخاطبان قرار گرفته و به عنوان یک شبکه مرجع شناخته شده است.

وی درپایان از راه اندازی100 ایستگاه دیجتیال دیگر در شهرهای سنندج، کامیاران، قروه، مریوان، بانه، سقزخبردادوگفت:این ایستگاه هادرآینده نزدیک با حضور یکی از مسئولان سازمان صداو سیما راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.