جروزالم پست: نتانیاهو می‌خواهد ایران را دوباره به عنوان یک تهدید جهانی معرفی کند

یک پایگاه صهیونیستی در گزارش اخیر خود به تلاش "بنیامین نتانیاهو" برای بازگرداندن ایران به مرکز توجه جهانی اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: وزارت خارجه اسرائیل در هفته جاری مراسم یادبود بیست و پنجمین سالگرد حمله تروریستی به سفارت اسرائیل در بوئنوس‌آیرس - پایتخت آرژانتین - را برگزار می‌کند. در این حادثه تروریستی که در سال 1992 اتفاق افتاد، ۲۹ نفر کشته و ۲۴۲ نفر زخمی شدند و تل‌آویو همواره ایران را مسئول این حمله معرفی کرده است.

جروزالم پست در ادامه نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل، در چند هفته اخیر اظهارات ضد ایرانی خود را آغاز کرده است و در جنجالی‌ترین مورد مدعی شد بیش از ۸۰ درصد از مشکلات امنیتی منطقه از ناحیه ایران سرچشمه می‌گیرد. نتانیاهو معتقد است تهدید اصلی برای اسرائیل از ناحیه ایران و حزب‌الله لبنان صورت می‌گیرد و حتی در این مورد فلسطین را نیز تهدیدی برای تل‌آویو نمی‌داند.

به دنبال ورود "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید، احزاب راست‌گرای اسرائیل به ویژه حزب لیکود، نتانیاهو را برای اعلام خواسته‌هایش از رئیس جمهور جدید آمریکا تحت فشار قرار دادند. یکی از این خواسته‌ها انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس بود که ترامپ نیز مخالفتی با آن نداشت؛ اما تا به امروز برای انجام این کار تعلل کرده است. از سوی دیگر مقامات اسرائیل تلاش زیادی به کار بسته‌اند تا دولت جدید آمریکا را با روند شهرک‌سازی‌ها همراه سازند. 

در ادامه این مطلب آمده است: در هیچکدام از این موارد نتانیاهو نقش پررنگی ایفا نکرد. در حقیقت وی اعتقاد دارد، جابه‌جایی سفارت آمریکا و یا کسب نظر مساعد واشنگتن برای ادامه شهرک‌سازی‌ها چندان هم مفید و اثربخش نخواهد بود. نتانیاهو خواستار انجام کاری بزرگ‌تر است. وی همه تلاش خود را برای بازگرداندن ایران به مرکز توجه جهانی متمرکز کرده و قصد دارد بار دیگر این ذهنیت را در جامعه بین‌الملل بوجود آورد که ایران یک تهدید بالقوه برای همه است.

نتانیاهو حتی در مورد مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها نیز سیاست جدیدی را اتخاذ کرده است. وی دیگر حاضر به مصالحه و یا ارائه راهکارهایی برای حل بحران موجود نیست. تنها هدف نتانیاهو این است که واشنگتن را نسبت به خطر ایران متوجه کند. درحقیقت ایران محور سیاست‌های خارجی نتانیاهو است نه شهرک‌سازی‌ها و یا صلح خاورمیانه. اگر وی بتواند تعداد بیشتری از کشور‌ها را متقاعد سازد که ایران برای آن‌ها نیز یک تهدید به حساب می‌آید، به موفقیت بزرگی دست یافته است. 

جروزالم پست در بخش دیگری از این گزارش نوشت: نتانیاهو الزاما به دنبال لغو توافق هسته‌ای نیست. او دیگر سخنی از برهم زدن این توافق به زبان نمی‌آورد؛ بلکه خواستار اعمال سختگیری‌های بیشتر علیه این کشور و تعیین مجازات‌هایی برای ایران به دلیل رفتارهای منطقه‌ای است.

نتانیاهو از بابت عادی شدن روابط آمریکا، انگلیس و یا حتی استرالیا با ایران نگران است. به همین دلیل در سفر به سیدنی نیز تلاش کرد ناامنی‌های منطقه‌ای را به ایران ربط داده و سعی کند مقامات استرالیایی را در این راه با خود همگام سازد. وی در دیدار اخیر خود با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، نیز به ادای سخنانی علیه ایران پرداخت که با سردی پوتین مواجه شد و طبق خواست رئیس جمهور روسیه مجبور شد موضوع صحبت را عوض کند.

جروزالم پست در پایان نوشت: دیدارهای نتانیاهو با سران سیاسی جهان پیرامون موضوع ایران ادامه خواهد داشت. وی دور جدیدی از تلاش‌ها را آغاز کرده است تا به جامعه بین‌الملل اینگونه القا کند، ایران برای تمام آن‌ها یک تهدید به شمار می‌آید. پس از اجرایی شدن برجام و ارائه چند گزارش مثبت درباره ایران که از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد، کمتر کشوری ایران را یک تهدید قلمداد می‌کند. نتانیاهو این شرایط را به سود خود نمی‌داند و در دور جدید تلاش‌های ضدایرانی‌اش به دنبال خطرناک جلوه دادن این کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار