رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از اجرایی شدن طرح ساخت و تولید خودرو با سوخت تجدید پذیر یا الکتریکی در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدپور عمران گفت: این مجموعه با 7000 میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت 10هکتار در غرب استان و با هدف ایجاد اشتغال 3500 نفر آغاز بکار خواهد کرد.

وی افزود: با کشورهای صاحب تکنولوژی این صنعت همچون سوئد، کانادا و چین تبادل فنی و علمی شده و زیر ساخت های موجود و مورد نیاز این صنعت در ایران شناسایی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه تولید خودروهای احتراق داخلی مشکلات گوناگونی از قبیل آلودگی هوا را بوجود آورده، گفت: ساخت و تولید خودروها با سوخت تجدیدپذیر- الکتریکی به یکی از برنامه های اصلی صنعت خودرو مخصوصا در کشورهای پیشرفته اروپایی وآمریکایی بدل شد.

محمدپور افزود: این طرح به لحاظ حساسیت آن در بهینه سازی و حفظ محیط زیست یکی از نادر طرح هایی است که امکان استفاده از تسهیلات بین المللی زیست محیطی را برای کشور مهیا ساخته است و با توجه به نوین بودن این صنعت و دانش بنیان بودن آن امکان صادرات به کشورهای همسایه و منطقه را مهیا می کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار