رییس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف 5 تن و 100کیلوگرم انواع مواد مخدرصنعتی و سنتی استان در سال جاری خبر داد.

کشف بیش از 5 تن انواع مواد مخدر رکوردی بی سابقه در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آرزوی همه انسان ها دنیایی سراسر صلح وارامش بوده است,اما تاکنون با همه تلاش ها هنوز نتوانسته اند بر این ارزوی جامعه عمل بپوشانند چرا که همواره عده ای با زیر پا گذاشتن ارزش ها,هنجارها ورسوم اجتماعی حریم جامعه را نقص وچهره ان را الوده کرده اند.وجود چنین افرادی که زیان هایی برفرهنگ ,اجتماع,اقتصاد وامنیت جامعه وارد میکند نیاز به یک نیروی مقابله گر بیشتر احساس میشود.نیروی انتظامی نیاز یک جامعه ارمانی است و تمام اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت چنین نیرویی در تمام جوامع تاکید دارند ,نیرویی که می تواند با اقتدار در برابر اخلال گران نظم وامنیت ایستادگی کندو ریشه های ظلم وفساد را ریشه کن کند و ارامش وعدالت را به جامعه هدیه دهد.

سرهنگ هادی قزوینه در نشست خبری نیروی انتظامی با اشاره به اینکه عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان طی چند دهه گذشته بی سابقه بوده و به نوعی رکوردی بی سابقه محسوب می شود افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5 تن و100کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که در حوزه کشف نسبت به مشابه پارسال25 درصد افزایش داشته ایم.

وی همچنین از کشف بیش از 1 تن 100 کیلوگرم انواع پیش سازها در سال جاری خبر داد وگفت:نسبت به مشابه پارسال نیز در این باره 834 درصد رشد داشته ایم که در مجموع کشفیات انواع موادمخدر و پیش سازها در استان 6 هزارو200 کیلو گرم بوده است که افزایش 48 درصدی را نسبت به مشابه سال قبل نشان می دهد و این موضوع بی سابقه بوده است.

رییس مبارزه بامواد مخدراستان با بیان اینکه امسال سال پرکار وتاثیرگذاری را پشت سرگذاشتیم خاطر نشان کرد:اهداف ما در سطح استان همدان 3 رویکرد را مد نظر قرار داده بود.

وی به نخستین رویکرد اشاره کرد و اظهار داشت :تلاش کردیم که استان همدان حیات خلوتی برای شبکه ها وباندهای قاچاق مواد مخدر تبدیل نشود.

وی همچنین به رویکرد دوم اشاره و اضافه کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در تلاش بود که هیچ خرده فروش مواد مخدر در سطح استان وجود نداشته باشد تا ازاسیب های اجتماعی جلوگیری بعمل اید.

قزوینه با اشاره به رویکرد سوم عنوان کرد: با جلوگیری از تجمع و تردد معتادین متجاهر در اماکن عمومی تلاش کردیم نظم وامنیت اجتماعی حفظ شود.

رییس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان 2اینکه امروز در حوزه مقابله با مواد مخدر توفیقات بسیار بزرگی حاصل شده است تصریح کرد:سال جاری 78باند و1شبکه تهیه قاچاق وتوزیع مواد مخدر منهدم شد و در این باره نیز یک هزارو101 عملیات در سطح استان انجام شده است که این موضوع رشد18 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته رانشان می دهد.

ساماندهی 2 هزار و208معتاد در استان همدان

سرهنگ قزوینه ادامه داد:از ابتدای امسال تاکنون 2 هزارو208 معتاد ساماندهی وبه مراکز کاهش اسیب ها وپیشگیری از مواد مخدرتحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال 172دستگاه خودرو,42موتور سیکلت و17قبضه سلاح جنگی نیز توقیف شد افزود:583طرح پاک سازی نقاط الوده و380طرح کنترل محور مواصلاتی انجام شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:در حوزه اموزشی هم امسال در راستای اقدامات پیشگیرانه و اموزش همگانی و بمنظور ارتقا سطح اگاهی افراد جامعه به ویژه دانش اموزان ,دانشجویان و کارمندان دستگاه های دولتی 553برنامه وکلاس های اموزشی در 135مدرسه و130 دستگاه دولتی برگزار شده است که در این زمینه 59 هزارو660 نفراموزش وبا انواع مواد مخدر ,تهدیدات و اثرات ان اشنا شدند.

با گذشت 3 دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی,نیروی انتظامی در جامعه ما با انجام روش ها و رویکردهای درست ,و با اتکا به ارزش های اسلامی وپایبندی به رعایت منافع عمومی مردم و جامعه تجربه ای موفق وماندگار را در معرض داوری عموم قرار داده است.

انتهای پیام/ ج

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.