روستای هوجقان در شهرستان مرند با تولید روزانه چهار هزار فیتیله چراغ های نفتی به عنوان قطب تولید این محصول در استان به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باقری صاحب کارگاه فیتیله بافی در روستای هوجقان در مورد این محصول تولیدی گفت : در زمان های گذشته که نفت مهمترین سوخت در مصارف خانگی به شمار می رفت فیتیله هم بیشترین تولید را داشت ولی با جایگزین شدن سوخت گاز به جای نفت تولید این محصول نیز کاهش پیدا کرده است.
وی افزود : روزانه در کارگاه فیتیله بافی چهار هزار فیتیله تولید و علاوه بر داخل کشور به کشورهای همسایه همچون هراق نیز صادر می شود.
باقری در خصوص حمایت مسئولین از این صنعت گفت :بسیج سازندگی سپاه ناحیه مرند در طی سال جاری با اعطای 300میلیون ریال به صورت تسهیلات باعث خریداری یک دستگاه فیتیله بافی شده است.
سرهنگ تقوایی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی سپاه ناحیه مرند در بحث اعطای تسهیلات به کارگاه های تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان اقدامات موثری انجام داده است گفت : در طی سال جاری به 234 نفر صاحب کارگاه های تولیدی تسهیلات به مبلغ بیش از 30 میلیارد ریال اعطا شده است که در سطح استان ، سپاه ناحیه مرند در خصوص اعطای تسهیلات مقام اول را کسب کرده است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالح صاقی
۱۰:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام بنده نخ پنبه برای فروش دارم اگر امکانش هست یک شماره تماس برای ما بفرستید ۰۹۱۲۹۳۴۵۹۱۰
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۱:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
باسلام خدمت دوستان عزیز
بنده هم در کار تولیدی هستیم ومیخواستم اگه امکان داره شماره ی تماسی از این کارگاه تولیدی برای بنده ارسال کنید باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس حاتمی
۰۸:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
اگر امکان دارد شماره تماس این تولید کننده را برای بنده ارسال نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
داود باقری
۱۱:۲۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
با تشکر از مسئولین محترم در جهت حمایت از تولید داخلی امید هست با حمایتهای مسئولین صنعت فیتیله بافی روستای هوجقان که هر سال کمتر و کمتر میشود بتوانیم جایگزین بهتری برای تولید صنعت فیتیله پیدا بکنیم و دوباره هوجقان را در صنعت تولید به پیشرفتهای خوبی برسانیم .
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی موسوی هوجقان
۰۳:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
باتشکر بابات تهیه و تنظیم وتدوین این خبر.
آخرین اخبار