آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی عراق؛

انهدام پایگاه‌های داعش در "البعاج" توسط جنگنده‌های F16 عراق/ نیروگاه برق "بادوش" در موصل آزاد شد + تصاویر

نیروهای عراقی روند روبه‌رشد پیشروی‌های خود را در موصل ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق در ادامه روند روبه‌رشد آزادسازی بخش‌های مختلف موصل، ضمن پیشروی سریع در سمت راست این شهر؛ توانستند نیروگاه برق "بادوش" را نیز آزاد کنند.

با توجه به این‌که کارخانه برق "بادوش" در بخش غربی موصل قرار دارد، لذا این دستاورد می‌تواند آغازی دیگر برای ادامه روند آزادسازی‌ها در محورهای غربی این شهر باشد. 

*گاراژ اصلی شهر موصل به‌کنترل نیروهای عراقی درآمد

انهدام پایگاه‌های داعش در

فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد: ضمن تماس نیروهای پلیس با یگان‌های حاضر در ساختمان مجموعه حکومتی موصل، خود را به گاراژ اصلی این شهر رساندند.

نیروهای پلیس با تکمیل کردن آمادگی‌های لجستیکی و جنگی، مقدمات فوری را برای پیشروی به‌سوی اهداف خود در "باب الابیض" و "باب الجدید" پل پنجم و هم‌چنین آزادسازی "مناره الحدباء" و مسجد جامع "النوری" هموار کردند.

پلیس فدرال نیروهای خود را برای کمک به آوارگان مناطق "الدواسه" و "باب الطوب" و انتقال آنان به چادرهای "حمام العلیل" بسیج کرد.

*هلاکت برجسته‌ترین سرکردگان داعش در سمت راست موصل

انهدام پایگاه‌های داعش در

مرکز اطلاعات نظامی اعلام کرد که در حمله نیروهای عراقی به پایگاه تروریست‌های داعش در  منطقه "17 تموز" از سمت راست موصل، شماری از برجسته‌ترین سرکردگان این گروه تروریستی را به هلاکت رسیدند.

هم‌چنین نیروهای ویژه تیپ 33 حشدالشعبی، با نفوذ به عمق مواضع دشمن تروریستی در جزیره نینوی که در نزدیکی روستای "الوییده" جنوب غربی موصل واقع است، جوخه‌های داعش را در هجومی ناگهانی مورد هدف قرار دادند.

در این حمله سه تن از عناصر تروریستی به‌هلاکت رسیده و مابقی آنان نیز زخمی شدند.

لازم به‌ذکر است که این عملیات با رصد پنج ساعته مواضع تروریست‌ها صورت گرفت و انجام آن، آسیبی جدی بر پیکره عناصر داعش محسوب می‌شود.

*جنگنده‌های F16 عراق، چهار پایگاه و انبار سلاح داعش را در "البعاج" منهدم کردند

انهدام پایگاه‌های داعش در

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: فرماندهی نیروی هوایی این کشور، ضمن هماهنگی با اداره عمومی اطلاعات و امنیت، تعدادی از پایگاه‌های تروریست‌های داعش را در منطقه "البعاج" موصل منهدم کرد.

خبرگزاری اعلام‌الحربی نوشت: عقابان تیزپرواز نیروی هوایی بر مبنای داده‌های اداره عمومی اطلاعات و امنیت عراق، با انجام تعدادی عملیات موفقیت‌آمیز به‌وسیله جنگنده‌های F16 توانستند چهار پایگاه، انبار اسلحه و تجهیزات و کارگاه ساخت پهپادهای داعش را در "البعاج" منهدم کنند.

انهدام پایگاه‌های داعش در

دستگاه‌های اطلاعاتی عراق، شماری از عناصر تروریستی داعش را که در میان شهروندان محله‌های آزادسازی شده موصل پنهان شده بودند، بازداشت کردند.

هنگ تک‌تیراندازان زیر مجموعه لشکر واکنش سریع ارتش عراق نیز 9 نفر از عناصر تکفیری را در نزدیکی هتل فلسطین، واقع در مرکز شهر موصل به‌هلاکت رساندند.

انهدام پایگاه‌های داعش در

نیروهای لشکر پنجم پیاده‌نظام ارتش عراق بر اساس دستورهای رسیده از فرماندهی عملیات دجله و با استفاده از نقشه‌های تعیین شده، عملیاتی فوری را در ناحیه "منصوریه" استان دیالی صورت داده و به این ناحیه نفوذ کردند.

نیروهای عراقی ضمن هماهنگی با سطوح عالی نظامی، به‌تعقیب عناصر داعش در منطقه پرداختند و پیاده‌سازی بخش‌های سری در عملیات را صورت دادند.
 
*کشف خمپاره و توپ اتریشی در عملیات بازرسی جنوب بغداد

انهدام پایگاه‌های داعش در

نیروهای امنیتی عراق ماموریت روزانه خود، مبنی بر تعقیب عناصر تروریستی داعش را در بخش‌های مختلف عملیات بغداد صورت دادند. 

نیروهای امنیتی در تیپ 25 لشکر 17 پیاده‌نظام توانستند، ضمن جست‌و‌جو در مناطق جنوبی بغداد؛ یک بمب دست‌ساز با مقداری مواد منفجره، 18 قبضه گلوله خمپاره از انواع مختلف و یک خط انفجاری را کشف و ضبط کنند.

هم‌چنین تیپ 55 لشکر 17 پیاده‌نظام نیز در مناطق "الشاکریه" و "الشعار" در جنوب بغداد، دو بمب دست‌ساز انتحاری به‌همراه یک گلوله توپ اتریشی از نوع 155 میلی‌متری را کشف کردند.

*نیروگاه برق "بادوش" در موصل آزاد شد/ آغاز پاکسازی مناطق آلوده به مین در مرکز موصل

انهدام پایگاه‌های داعش در

در ادامه جنگنده‌های ارتش عراق با مشارکت تیپ 22 لشکر ششم پیاده‌نظام، با انجام عملیاتی در منطقه "ام الصون" موفق شدند محل جلسات و پناهگاه تروریست‌های داعش را هدف قرار داده و تعمیرگاه تجهیزات عناصر تکفیری را منهدم کنند.

نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق، ایستگاه برق "بادوش" را در غرب موصل آزاد کردند. منابع حشدالشعبی اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش، عناصر مخفی شده داعش در داخل کارخانه "اسمنت" نیروگاه بادوش را هدف قرار دادند.

"رائد شاکر جودت"فرمانده پلیس فدرال عراق اظهار داشت: گردان‌های توپخانه‌ای میدان و پهپادهای عراقی توانستند با رصد مواضع داعش در بخش قدیمی موصل، خودروهای بمب‌گذاری شده، خمپاره‌اندازها و استحکامات دفاعی تروریست‌ها را هدف قرار دهند.

انهدام پایگاه‌های داعش در

این نیروها هم‌چنین اقدام به تخلیه منازل بمب‌گذاری شده توسط تروریست‌ها و خارج کردن خانوارهای آوارگان و شهروندان این منطقه از بخش "باب الطوب" کردند.

در ادامه هم با پاکسازی مناطق آلوده به بمب و مین، مقدمات لازم را برای پیشروی به‌سمت اهداف تعیین شده در میانه شهر موصل تا آزادسازی کامل آن، فراهم کردند.

*اهتزاز پرچم عراق در "المعلمین" و "السایلو" از ساحل راست موصل

انهدام پایگاه‌های داعش در

سرلشکر "عبدالامیر رشید یارالله" فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا (قادمون یا نینوی) اعلام کرد: نیروهای یگان ویژه مقابله با تروریسم عراق موفق شدند محله‌های "المعلمین" و "السایلو" را در ساحل راست شهر موصل آزاد کرده و پس از وارد ساختن خسارات سنگین نفراتی و تجهیزاتی به تروریست‌ها، پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌ها و بلندی‌های این منطقه به‌اهتزاز درآورند.

*آزادسازی منطقه "الدرناج" در غرب موصل

انهدام پایگاه‌های داعش در

نیروهای تیپ 42 بسیج مردمی عراق نیز موفق شدند منطقه "الدرناج" را در غرب موصل به‌طور کامل آزاد کنند.

روند تحولات میدانی عراق نشان می‌دهد که وجود انسجام میان نیروهای مختلف این کشور اعم از؛ ارتش، پلیس و حشدالشعبی راه را برای پیشبرد اهداف عملیات آزادسازی نینوا هموارتر می‌کند.

به‌گونه‌ای که پیشروی در محورهای مختلف شهر موصل سریع‌تر شده و هر لحظه از این عملیات، پیام‌آور آزادسازی یک نقطه جدید از شر عناصر تکفیری داعش است. 

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.