همزمان با هفته منابع طبیعی مراسم نمادین کاشت نهال به نشانه صلح و دوستی میان ایران و پنج کشور همسایه روز پنجشنبه با حضور مدیران خراسان رضوی و سرکنسولهای خارجی در فضای سبز نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

مراسم نمادین کاشت نهال صلح و دوستی میان ایران و کشورهای همسایه در مشهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در این خصوص به خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی سرکنسولهای کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و نیز نماینده سازمان ملل متحد در مشهد در مراسم کاشت نمادین نهال دوستی مشارکت کردند.

غلامعباس ارباب خالص افزود: این طرح با ابتکار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اجرا و کاشت نهال دوستی توسط نمایندگان کشورهای مختلف به نشانه پاسداشت منابع طبیعی و فضای سبز به عنوان فصل مشترک همه کشورها انجام شد.

وی ادامه داد: سرسبزی نماد صلح و دوستی بین همه کشورهاست، این نهال به آیندگان نشان خواهد داد که همیشه در ایران صلح و صفا و صمیمت وجود دارد و این نوع رفتار مورد تایید همیشگی ایران و کشورهای همسایه می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی نیز گفت: اقدامات منابع طبیعی مربوط به یک منطقه، یک استان و حتی یک کشور نیست بلکه در زمره اقدامات فرامنطقه ای و فرامرزی به شمار می رود.

هادی باقری افزود: سازمان جنگلها و مراتع طی دو سال گذشته تلاش کرده از همه ظرفیتها در جهت حفظ منابع طبیعی با رویکرد بین المللی بهره گیرد لذا تاکنون چند پروژه بین المللی در حوزه منابع طبیعی از جمله ترسیب کربن، 

وی ادامه داد: کاشت نهال صلح و دوستی در محل نمایشگاه دائمی مشهد زمینه دوستی، آرامش و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف را برای توسعه فضای سبز و احیای منابع طبیعی بیش از پیش فراهم می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: افزون بر کاشت نهال 'کارت همیار طبیعت' هم به سرکنسولهای کشورهای همسایه در مشهد اعطا شد تا گفته شود که همیار طبیعت و دوستدار طبیعت بودن صرفا مختص شهروندان مشهدی نیست بلکه همه دنیا باید همیار طبیعت باشند و کمک کنند جامعه جهانی و آباد داشته باشیم.

احسان ارکانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز گفت: این نهال دومین نهال صلح و دوستی بین کشورها است که نخستین آن هشت سال پیش میان ایران و پاکستان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد غرس شده و همواره نماد دوستی بین ایران و کشور همسایه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار