اشرفی: در سالهای ابتدایی ورود مهاجرین به ایران نرخ بی سوادی در بین زنان و دختران مهاجر بسیار بالا بود که این مساله دلیلی بر اعمال بیش از پیش خشونت علیه این قشر از جامعه پناهنده بود.

فاطمه اشرفی: 12000 مهاجر افغانستانی در طرح آموزش پیشگیری از خشونت های خانگی شرکت کردند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان صبح امروز مراسم اختتامیه طرح تقویت خانواده سالم و پیشگیری از خشونت های خانگی در جامعه پناهندگان افغان در ایران با حضور مسولين اداره کل اتباع و مهاجرین و معاون کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان در دانشگاه مفید استان قم برگزار شد. 

بر اساس این گزارش در این طرح که به همت انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) در چهار استان تهران، قم، کرمان و مشهد  صورت گرفته است 220 مربی و تسهیل گر اجتماعی مهاجر مشارکت داشته اند. 
فاطمه اشرفی مدیر عامل انجمن حامی در این مراسم با بیان این مطلب که در سالهای گذشته گزارش های متعددی را با موضوع خشونت علیه زنان و کودکان مهاجر دریافت می کردیم تشریح کرد: این حجم بالای گزارشات ما را در انجمن حامی بر آن داشت تا با با استفاده از ظرفیت های موجود در بین جامعه ی پناهنده و مشارکت هر چه بیشتر این افراد در برنامه های انجمن گامی در راستای بالا بردن سطح آگاهی خانواده های مهاجر برداریم. 

اشرفی در ادامه نیز توضیح داد: در سالهای ابتدایی ورود مهاجرین به کشور جمهوری اسلامی ایران نرخ بی سوادی در بین زنان و دختران مهاجر بسیار بالا ارزیابی می شد که این مساله خود به تنهایی دلیلی بر اعمال بیش از پیش خشونت علیه این قشر از جامعه پناهنده بود. 

مدیر انجمن حامی در پایان نيز بيان داشت : در این طرح که با اهدافی چون بررسی مشکلات و راهکارهای موجود در راستای رفع این معضلات در جامعه پناهنده اجرا شد بیش از 220 دختر و پسر مهاجر پس از گذراندن دوره های آموزش تسهیل گری اجتماعی در مراکز استان های تهران، قم مشهد و کرمان توانستند در بازه یک ساله بیش 12000 مهاجر افغانستانی را به صورت مستقیم مورد مشاوره و راهنمایی قرار بدهند. 

گفتنی است از دیگر بخش های این برنامه می توان به برپایی بازارچه آثار دستی دانش آموزان جا مانده از تحصیل مهاجر و تقدیر از تسهيل گران برتر اجتماعی مهاجر اشاره کرد.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.