امشب مهاجم ملی پوش کشورمان در ترکیب المپیاکوس در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا مقابل بشیکتاش به میدان می‌رود.

انصاری فرد در پی تکرار درخشش در لیگ اروپابه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،امشب درچارچوب بازی‌های رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا تیم المپیاکوس یونان  از ساعت 23:35 به همراه کریم انصاری فرد، مهاجم تیم ملی کشورمان، پذیرای تیم بشیکتاش ترکیه است.

انصاری فرد که در پنجره زمستانی نقل و انتقالات بازیکنان، از پانیونیوس به المپیاکوس پیوست هنوز آن طور که باید و شاید در ترکیب این تیم آتنی جا نیفتاده که یکی از دلایل آن این است که پائولو بنتو سرمربی برکنار شده المپیاکوس از او کمتر استفاده می‌کرد.

اما اکنون شرایط برای کریم متفاوت است، بنتو برکنار شده و واسلیس ووزاس سرمربی جوانان المپیاکوس جانشین او شده است. طبق اعلام رسانه‌های یونانی بازیکن ملی پوش کشورمان امشب در ترکیب اصلی تیمش قرارخواهد داشت و این بهترین فرصت برای او است تا توانایی‌های خود را به اثبات برساند.

علاوه بر این انصاری فرد از رویارویی با تیم‌های ترکیه‌ای در لیگ اروپا خاطره خوبی دارد، در بازی برگشت دور یک شانزدهم نهایی او در پیروزی ۳ بر صفر المپیاکوس مقابل عثمانلی اسپور دو گل به ثمر رساند و موجب راهیابی تیمش به مرحله یک هشتم نهایی شد.

 حال باید دید آیا این بار هم تیم ترکیه‌ای برای انصاری فرد خوش یمن خواهد بود و او می‌تواند درخشش خود در دیدار برابر عثمانلی را این بارمقابل بشیکتاش تکرار کند یا خیر.

سوابق دو تیم 

المپیاکوس و بشیکتاش اولین بار است که در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم می‌روند.
دو تیم پیش از این دو دیدار دوستانه مقابل هم برگزار کرده اند که سهم هر تیم یک برد بوده است. تابستان سال ۲۰۱۵ المپیاکوس ۲ - ۱ به پیروزی رسید، اما یک سال بعد بشیکتاش یک بر صفر پیروز شد.

البته این دو تیم در مرحله مقدماتی جام باشگاه‌های اروپا در فصل ۱۹۵۸ - ۱۹۵۹ با هم در یک گروه بودند که تیم یونانی به دلیل مسائل سیاسی پیش آمده بین یونان و ترکیه از مسابقات کنار کشید و بشیکتاش به مرحله بعد راه یافت.

المپیاکوس تا کنون در لیگ اروپا ۵ بار با تیم‌های ترکیه‌ای بازی کرده که حاصل آن دو پیروزی، یک تساوی و دو شکست بوده است. آخرین آن‌ها پیروزی ۳ - ۰ در زمین عثمانلی بود.

بشیکتاش در هر دو مسابقه قبلی خود در لیگ اروپا برابر تیم‌های یونانی به تساوی دست یافته است. آن‌ها در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۵ - ۲۰۱۴ برابر آستراس در خانه ۱ - ۱ و خارج از خانه ۲ - ۲ مساوی شدند.

این دومین بار است که قهرمانان لیگ‌های ترکیه و یونان به مصاف هم می‌روند. بار اول در مرحله گروهی رقابت‌های فصل ۲۰۰۹ - ۲۰۰۸ جام یوفا گالاتاسرای یک بر صفر بر المپیلاکوس چیره شد.
دو بازی خانگی آخر المپیاکوس در لیگ اروپا با نتایج مساوی صفر برصفر و ۱ - ۱ به پایان رسیده است.

بشیکتاش در ۱۶ بازی از ۱۷ بازی اروپایی خود موفق به گلزنی شده است، این تیم فقط در فصل جاری در شکست ۶ - ۰ مقابل دیناموکیف اوکراین موفق به گلزنی نشد.
پس از فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ این اولین باری است که المپیاکوس به مرحله یک هشتم نهایی رسیده است.

آن‌ها در این رقابت‌ها هرگز نتوانسته اند به جمع هشت تیم پایانی راه یابند، اما به مرحله یک چهارم نهایی جام برندگان جام اروپا در فصل ۱۹۹۲ - ۱۹۹۳ و لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹۹۸ - ۱۹۹۹ رسیده اند.

 بشیکتاش هم به جمع هشت تیم نهایی جام یوفا در فصل ۲۰۰۳ - ۲۰۰۲ و یک چهارم نهایی فصل ۱۹۸۶ - ۱۹۸۷ رسیده است.
سنول گونش مربی معروف ترک هدایت بشیکتاش را بر عهده دارد او ترکیه را به مقام سومی جام جهانی ۲۰۰۲ رسانده است.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار