مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: 307 صفحه خورشیدی تولید انرژی در بین عشایر این استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند در جلسه شورای عشایری بیله سوار افزود: هزینه نصب هر صفحه خورشیدی در هر یک از چادرها و آلاچیق های عشایری 20 میلیون ریال است که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین شرکت برق و امور عشایر استان 85 درصد از این هزینه توسط این شرکت و 15 درصد نیز به عنوان خودیاری توسط متقاضیان عشایر تامین می شود.

وی گفت: پرداخت 12 میلیارد ریال کمک بلاعوض در صندوق توسعه کشاورزی و عشایری و توزیع 12 هزار تن آرد خام نیز از جمله خدماتی بوده که در این مدت عشایر استان از آن بهره ‌مند شده‌ اند و خدمات‌ رسانی ها به این قشر همچنان تداوم و گسترش می‌یابد تا بتوانیم خواسته‌های این قشر را تامین کنیم.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: امسال 37 جلسه در استان در حوزه امور عشایری تشکیل شده و 358 مصوبه در این جلسات مطرح شده و تقریبا همه مصوبات اجرایی شده است.
هنرمند اظهار کرد: 258 قشلاق عشایری در شهرستان بیله سوار وجود دارد که سه هزار و 500 خانوار خانوار عشایری با جمعیت 15 هزار نفری را زیرپوشش قرار می دهد که 39 درصد عشایر استان در شهرستان بیله سوار ساکن و مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: آبرسانی امور عشایری شهرستان بیله سوار با سه تانکر به 55 قشلاق شهرستان صورت می گیرد و 17 میلیون لیتر در سال آبرسانی به عشایر منطقه صورت می گیرد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل احداث ، بازگشایی و نگهداری سه هزار کیلومتر جاده مناطق ییلاقی و قشلاقی استان را از دیگر خدمات ارائه شده به قشر عشایر استان ذکر و بیان کرد: 530 کیلومتر راه عشایری نیز شهرستان که 280 کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید شن ریزی و هموار شده است.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.