در یک سال گذشته، تعداد بازرسی در حوزه قاچاق 71 درصد افزایش یافت و این افزایش موجب رشد 37 درصدی کشفیات در این حوزه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به لزوم تشدید نظارت‌ها در ایام نوروز گفت: طرح بازرسی بازار شب عید اصناف از ابتدای اسفند شروع‌ شده و تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

جواد محمدی فشارکی فروش اجناس قاچاق را یکی از تخلفات مهم دانست و افزود: در یک سال گذشته، تعداد بازرسی در حوزه قاچاق 71 درصد افزایش یافت و این افزایش موجب رشد 37 درصدی کشفیات در این حوزه شد.

رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان، وضعیت قاچاق در کشور را وخیم ارزیابی کرد و افزود: در حوزه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفن همراه، پوشاک، تجهیزات پزشکی، کفش، لوازم خانگی و قطعات خودرو، حجم بالایی از مصرف داخلی از محل قاچاق تأمین می‌شود.

محمدی در ادامه تصریح کرد: سالانه 1.9 میلیارد دلار تلفن همراه در کشور خریداری می‌شود که تنها 280 میلیون دلار آن به صورت رسمی وارد می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: میزان مصرف واقعی محصولات آرایشی و بهداشتی 1.5 میلیارد دلار است که یک میلیارد و 125 میلیون دلار آن قاچاق است.

رئیس بازرسی اصناف استان به میزان مصرف لوازم خانگی در کشور اشاره داشت و افزود: 6.2 میلیارد دلار لوازم خانگی به کشور وارد می‌شود که تنها 450 میلیون دلار آن رسمی است.

محمدی همچنین به قاچاق میوه در بازار اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته، قاچاق میوه در اصفهان بسیار زیاد بود اما با همکاری‌هایی که با صنف عمده‌فروشان صورت گرفت و استقرار بازرس‌ها در میادین میوه و تره‌بار، عرضه میوه قاچاق در میادین میوه و تره‌بار اصفهان به صفر رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها یک مورد قاچاق لیموترش گزارش شد که مقدار آن دو تُن بود.

رئیس بازرسی اصناف استان در پاسخ به سؤالی در رابطه با علت وجود میوه‌های قاچاق در مغازه‌های سطح شهر اعلام کرد: بازرسی‌ها از مغازه‌ها به قوت خود باقی است اما مشکلی که در حوزه قاچاق میوه وجود دارد، عرضه مویرگی قاچاقچی‌ها در سطح مغازه‌ها است.

محمدی در این رابطه اظهار داشت: به این معنی که، عرضه‌کنندگان محصول قاچاق، دیگر از مبادی رسمی مانند میادین میوه و تره‌بار اقدام به عرضه نکرده و عرضه خرد به فروشندگان سطح شهر را در پیش گرفته‌اند.

رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان در خاتمه اعلام کرد: عرضه‌کنندگان میوه قاچاق، میوه‌ها را در سردخانه نگاه داشته و هر روز اندازه نیاز، آن را در سطح شهر توزیع می‌کنند، از این رو، از هفتم اسفند، طرح بازرسی سردخانه‌ها آغاز شده و با تخلفات برخورد جدی صورت گرفته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.