نخستین پارکینگ طبقاتی کاشان (بعثت) با اعتباری بالغ‌بر 130 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد ناظم رضوی عصر دیروز در آیین بهره‌برداری و افتتاح نخستین پارکینگ طبقاتی کاشان (بعثت) و 30 پروژه ترافیکی شهرستان اظهار داشت: پارکینگ طبقاتی بعثت از جمله پروژه‌هایی بود که در دوره مدیریت جدید شهری با اعتباری بالغ‌بر 70 میلیارد ریال برای احداث و 60 میلیارد ریال برای آزاد سازی و تملک پروژه به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته سعی شده تمرکز شهری از مناطق مرکزی و میانی شهر کاهش یابد، افزود: با ایجاد معابر جدید شهری توسعه متوازن شهری افزایش‌یافته و فرصت‌های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی بیشتری شکل می‌گیرد و این امر موجب می‌شود اختیارات بیشتری در اختیار مدیران شهری باشد.

شهردار کاشان تصریح کرد: یک‌طرفه کردن معابر شهری، طرح زوج و فرد کردن تردد خودروها که در شورای ترافیک مطرح و به اجرا در می‌آید، نمی‌تواند مشکل ترافیک را برای همیشه مرتفع کند و لازم است پارکینگ‌های بیشتری در مراکز پر تردد شهر احداث شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در آغاز راه قرار دارد، ادامه داد: احداث پارکینگ‌های مکانیزه در بافت تاریخی شهر کاشان مقرون‌ به‌ صرفه نیست چون هم از لحاظ معماری و ارتفاع با محدودیت مواجه است و هم امکان ایجاد فضای تجاری قابلیت سرمایه‌گذاری را ندارد.

ناظم رضوی در بخش دیگری از سخنانش به بافت تاریخی کاشان در محدوده بازار و خیابان امیریه پرداخت و گفت: شرکت عمران و احیای بافت فرسوده در صدد است بازارچه سردار را مسقف کرده و شکل اولیه بازارچه را احیا کند، بنابراین محدوده بازار نیازمند پارکینگ است و این امر در رونق بازار و رقابت کسب‌ و کار واحدهای تجاری تأثیر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: معابر تاریخی کاشان گنجینه‌هایی هستند که در سیما و منظر شهری مؤثر بوده و باید از آن‌ها صیانت کنیم.

شهردار کاشان بر پیش‌بینی خدمات حاشیه‌ای معابر تأکید کرد و افزود: ارائه خدمات حاشیه‌ای معابر ضروری است چون معابر بدون پیش‌بینی پارکینگ زنده نمی‌شوند و با توجه به مباحث مالی و زمانی اجرای این امر در دوره مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی همچنین به افتتاح و بهره‌برداری ایستگاه‌های دوچرخه در هسته مرکزی شهر کاشان اشاره کرد و گفت: آغاز طرح سی پی و ایستگاه‌های دوچرخه از جمله طرح‌هایی است که برای ساماندهی ترافیک اتخاذ شده است.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: فاز نخست طرح پارک حاشیه‌ای C-Pay در خیابان‌های بابا افضل و شهید بهشتی اجرا می‌شود و فاز دوم در خیابان‌های استاد رضا عباسی، میرعماد و باب‌الحوائج به اجرا در خواهد آمد و هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی حذف پارک‌های غیر ضروری، روان‌سازی جریان ترافیک و کاهش تصادفات و عادلانه سازی فضای پارک برای همه شهروندان است.

وی همچنین در ادامه به فصل نوروز، مسافران نوروزی و گردشگران پرداخت و ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید و آغاز فصل ورود گردشگران داخلی و خارجی هستیم برای کاهش بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر و محدوده باغ فین و مراکز گردشگری به احداث پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی نیازمند هستیم.  

شهردار کاشان هدف از احداث پل شهید اردهال و تقاطع غیر هم‌سطح امام رضا(ع) و باقرالعلوم(ع) را کاهش بار ترافیکی و سوانح جاده‌ای دانست.

وی استفاده کمتر خودروهای تک‌سرنشین، استفاده از وسایل حمل‌و نقل عمومی را از جمله راهکارهای مدیریت ترافیک شهری برشمرد و افزود: فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها لازم به مدیریت ترافیک شهری کمک می‌کند و باید این امر را بپذیریم که برای کاهش ترافیک معابر شهری راهی جز فرهنگ‌سازی وجود ندارد چون در بافت تاریخی شهر تعریض معابر امکان‌پذیر نیست.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.