رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مراکز علمی و آموزشی وابسته به هر نهادی مکلف بوده در چارچوب قوانین و مقررات از آموزش وپرورش مجوز گرفته و فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گرد در گردهمایی موسسان مراکز غیر دولتی شهر تهران که با حضور علیرضاکمریی مدیر کل شهر تهران و مدیرکل مدارس ومراکز غیر دولتی و مشاوران سازمان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه تصویب قانون تاسیس و اداره و مدارس ومراکز غیر دولتی امر حاکمیتی نظام تعلیم وتربیت و استفاده از ظرفیت موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی حائز اهمیت است و این امر در دولت تدبیرو امید با همکاری و همراهی مجلس محقق شد.
 
وی با اشاره به حضور نام مراکز برای اولین بار در عنوان سازمان افزود: برای اولین بار توانستیم در راستای تمرکز زدایی شورای نظارت در استان‌ها را به شهرستان‌ها و مناطق توسعه و تعمیم بدهیم و برای تسهیل امور شورای نظارت و هماهنگی در مناطق برای ارایه خدمات بیشتر حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: برای اولین بار حضورنماینده موسسان مراکز غیر دولتی در شورای نظارت رسمیت پیدا کرد که در حوزه تصمیم گیری‌ها برای اولین بار حضور رسمی را در شورای نظارت مرکزی و مناطق داریم.

وی تصریح کرد: به دنبال گام‌های موثر و قانونی برای تثبیت این مجموعه هستیم و مهم‌تر از تصویب قانون، اجرای و آیین نامه‌های آن است که باید با دقت و درایت زیادی تدوین شود و برای ما این بسیار مهم بود که ذیل سند تحول بنیادین راهکارهایی وجود دارد که ساماندهی مراکز غیر دولتی و تقویت آن را در خود دارد.

گرد عنوان کرد: نقش مراکز علمی و زبان خارجی ایجاد انگیزه در تقویت استعدادهای دانش آموزان کشور برای حضور بهتر در جامعه است که توسط موسسان که عضو فرهنگی جامعه آموزش وپرورش انجام می‌گیرد.

وی افزود: مراکز غیرمجاز با هر عنوان و فعالیتی بدون اخذ مجوز از وزارت آموزش وپرورش رسمیت قانونی ندارند و از تاریخ چهار بهمن ۱۳۹۵ هر مرکزی وابسته به هر نهادی مکلف بوده در چارچوب قوانین و مقررات از آموزش وپرورش مجوز گرفته و فعالیت نمایند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: بحث بسیار جدی استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز غیر دولتی است که امیدواریم با تدریس مطالب کمکی برای برنامه‌های درسی و با ارایه روشهای نوین و ایجاد روحیه کارآفرینی مناسب همچنین ایجاد انگیزه برای دانش آموزان در کسب دانش بتوانند خدمتی به نظام تعلیم وتربیت کشور داشته باشند و از حافظه محوری به سمت یادگیری سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به همسان سازی تابلوهای مراکر، کد دار شدن آنها و استفاده از فناوری روز اطلاعات تصریح کرد: نیازمند معرفی خدمات مراکز غیر دولتی به مردم و اولیا هستیم تا این مراکز نسبت به ارایه کیفی آموزش‌های خود تلاش کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستانهای استان تهران با پاکسازی مراکز غیر مجاز امکان فعالیت مراکز مجاز بهتر شده است و امیدواریم در شهر تهران با حمایت‌های مدیرکل و نیروی انتظامی پیگیری شود.

گرد بیان کرد: معتقدیم توسعه مشارکت زمانی محقق می‌شود که به شکل باور همگانی بوده و امیدواریم با مطرح کردن مسایل ومشکلات در شورای آموزش وپرورش استان‌ها بتوانیم در رفع آن اقدام موثر با همکاری استانداری، شهرداران و سایر اعضای داشته باشیم.

وی بیشترین مشکل موسسان مدارس ومراکز غیر دولتی را عدم شناخت قانون و حقوق واقعی خود و همکاران شاغل فرد را برشمرد و گفت: امیدواریم در آینده آموزش‌های لازم برای موسسان مراکز و مدارس داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درخصوص آیین نامه استقرار اظهار داشت: مطالب و نقطه نظرات موسسان کشور در حال جمع آوری است تا با همکاری و همراهی موسسان بتوانیم با کاربست این نقطه نظرات در تدوین آیین نامه‌های مراکز استفاده کافی ببریم.

وی با تقدیر از حمایت‌های جدی وزیر آموزش وپرورش که اعتقاد وافر به ماهیت کار مدارس ومراکز غیر دولتی دارد، یادآور شد: حساسیت برای فعالیت مراکز کنکوری در مدارس ابتدایی زیاد است و نباید اولیا و دانش آموزان مدارس ابتدایی را دچار دغدغه و آموزش‌های اشتباه کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار