وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان خواستار افزایش مناسبات اقتصادی جمهوری خود مختار نخجوان و آذربایجان غربی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛فامیل سیداف در دیدار با مدیران اقتصادی و گردشگری استان خواستار افزایش مناسبات اقتصادی جمهوری خود مختار نخجوان و آذربایجان غربی شد.

وی گفت:استان آذربایجان غربی هم مرز با جمهوری خود مختار نخجوان است و دارای اشتراکات فرهنگی زیادی هستیم.

وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان گفت: اقدامات اجرا شده در حوزه اقتصادی، جمهوری خودمختار نخجوان را از یک منطقه کاملاً وارداتی به یک منطقه تولیدی و صادرات‌محور تبدیل کرده است و هم‌اکنون زمینه‌های بسیار زیادی برای همکاری مشترک با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و استان‌های مرزی آن داریم.

فامیل سیداف گفت:با توجه به گسترش مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نخجوان، برای ایجاد مبادلات تجاری بین تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور اقداماتی از سوی دولت انجام شده تا هم تولیدات آذربایجان را در ایران به معرض نمایش گذارده و هم کالاهای ایرانی به جمهوری آذربایجان صادر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت:آذربایجان غربی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی بسیار زیادی دارد و این استان آماده است بسیاری از مایحتاج مورد نیاز مردم جمهوری خودمختار نخجوان را تامین نماید.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.