استاندار آذربایجان شرقی گفت: علاقه مند به بهره مندی از فناوریهای نوین و کارآمد هستیم و در همین زمینه قصد داریم روابط اقتصادی این استان را با اسلواکی توسعه دهیم.

دیدار استاندار با نخست وزیر اسلواکی
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده در دیدار با اعضای هیئت اقتصادی جمهوری اسلواکی افزود : این استان در همه بخش های اقتصادی آماده همکاری با سرمایه گذران اسلواکی است و در مقابل تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی را خواستار هستیم.
وی گفت : آذربایجان شرقی معادن بسیاری دارد و ما برای اکتشاف و فرآوری مواد معدنی نیاز به سرمایه گذاری ، تجربه و فناوری های جدید داریم که اسلواکی می تواند یکی از مهمترین آنها باشد.
معاون نخست وزیر اسلوکامی هم گفت : هدف ما از سفر به ایران تنها بازدید از تهران و فعالان آن نیست بلکه قصد داریم با مناطق توانمند ایران از جمله تبریز از نزدیک آشنا شویم و با توجه به معدن عظیم مس که در این استان وجود دارد ، می توانیم یکی از زمینه های مشارکت را در خصوص استحصال مس تعریف کنیم.
 پیتر په له گرینی با اشاره به روابط در حال توسعه ایران و اسلواکی افزود : ما نباید به ارتباطات اقتصادی اکتفا کنیم و لازم است در سفرهای آینده وزرای فرهنگ و گردشگری هم با ظرفیتهای کشور شما آشنا شوند.
همچنین نواداد معاون استاندار آذربایجان شرقی در نشست هیات اقتصادی اسلواکی با تجار صنعتگران و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در تبریز گفت : بر اساس توافقاتی که حاصل شده در آینده نزدیک یک هیئت بلند پایه از اسلواکی برای آشنایی ازظرفیتهای آذربایجان شرقی سفری اختصاصی به استان خواهند داشت .
 حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تبریزهم گفت : آذربایجان شرقی علاوه بر توانمندیهای صنتعی ، علمی ، کشاورزی و معدنی ، پل ارتباطی ایران با آسیای میانه است و در واقع هر سرمایه گذاری در این منطقه فعالیت کند به بازار 300 میلیون نفری آسیای میانه نیز دسترسی دارد.
معاون نخست وزیر اسلواکی نیز گفت : تسهیلات سرمایه گذاری و مشوقهای مالیاتی مهمترین خواسته های ما برای حضور فعالان اقتصادی است.
 پیتر ژیگا وزیر اقتصاد اسلواکی هم افزود : 20 تاجر در این هیئت ما را همراهی می کنند و ما خواهان همکاری در خصوص اکتشاف طلا ، انرژی بیوتکنولوژی ، تبادل دانشجو و هیات علمی واجرای طرح های مشترک فناورانه هستیم.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.