در جزیره قشم دره فرسایشی زیبایی وجود دارد که به دلیل شکل ظاهری عجیب و وسیع به دره ستاره ها معروف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،محسن ضیایی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: بر خلاف عقیده بومیان قشم که می گویند این مکان به دلیل سقوط ستاره ای از آسمان ایجاد شده علت اصلی تشکیل دره ستاره ها یا استار کفته فرسایش دره ها بر اثر تندبادها و باران های موسمی بوده است.

دره استار کفته رازی در دل هرمزگان

وی افزود: گردش هوا در دره و تولید صدا باعث شده است که برخی از ورود به دره در هنگام شب خودداری کنند.


دره استار کفته رازی در دل هرمزگان

وجود همین داستان های خیال انگیز و شکل و شمایل صخره های این منطقه از دره ستاره ها یا دره ستارگان نام این مکان زیبا را به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم بر سر زبان گردشگران جزیره قشم انداخته و باعث شده است در بازدید خود از جاذبه های گردشگری جزیره،  از این منطقه هم دیدن کنند.

زیبایى دره ستاره ها در شب هاى مهتابى در لحظاتى كه سكوت همه جا را فرا گرفته و آسمان و ستاره ها در نزدیكى زمین احساس مى شوند وصف ناشدنی است.

ضیایی گفت: براى رفاه حال بازدیدكنندگان و گردشگران راه دسترسى به دره از بین روستای بركه خلف(نزدیکترین روستا به دره استار کفته) ترمیم و براى ایجاد امكانات رفاهى و بهداشتى اقداماتى صورت گرفته است.

وی افزود: منظره هاى این دره زیبا و جالب هستند. در گوشه و كنار ستون ها و كنگره ها اشكال متنوع و جالب به چشم مى خورند و بین دره ها راه هاى تنگ و باریك و گاهى پهن و وسیع وجود دارد.

دره استار کفته رازی در دل هرمزگان

علاوه بر این شكاف ها ، سوراخ هاى بزرگ و كوچكى هم ایجاد شده اند كه ممكن است این تصور را ایجاد كنند كه موجودى عجیب و غریب در دل آن تاریكى ها زندگى مى كند.


دره استار کفته رازی در دل هرمزگان


دره ستاره ها هر سال گردشگران نوروزی را به شگفتی وا می دارد و مکانی مناسب برای تهیه عکس یادگاری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.