پایگاه اینترنتی تلگراف در مطلبی به این موضوع پرداخت که آیا کره‌شمالی می‌تواند خاک آمریکا را هدف موشک‌های خود قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تلگراف در مطلبی نوشت: هدف کره شمالی برای توسعه فناوری موشک‌های بالستیک و تهدید آمریکا، تنها رویای "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی نیست بلکه این رویا به بخشی از میراث خانوادگی کیم تبدیل شده است.

در سال ۲۰۱۱، "کیم جونگ ایل"، رهبر سابق کره شمالی اعلام کرد بازدارنده‌های اتمی می‌تواند حق حاکمیت و تمامیت کشور را در برابر تهدیدهای خصمانه آمریکا محافظت کند. با روی کار آمدن "کیم جونگ اون" در سال ۲۰۱۳ سیاست آمریکاهراسی این کشور ادامه یافت و در طول ۳ سال پیونگ یانگ ۳ موشک بالستیک هسته‌ای را آزمایش کرد. چهارمین آزمایش این کشور در اوایل سال ۲۰۱۶ موجب تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور شد.

در حالی که کارشناسان معتقدند، کره شمالی ۴ یا ۵ سال از توسعه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دور است و با موشک‌های فعلی خود قادر نخواهد بود خاک آمریکا را هدف قرار دهد، "تائه یونگ هو"، معاون سفیر سابق پیونگ یانگ در لندن که سال گذشته به کره جنوبی پناهنده شد در مصاحبه‌ای مدعی شد کانال مخفی پیونگ یانگ سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای اخلال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، استیضاح "پارک گئون هه"، رئیس جمهور کره جنوبی و تقویت قدرت هسته‌ای خود برای هدف قرار دادن خاک آمریکا در سال ۲۰۱۷ انجام داده است.

آیا رویای خاندان کیم در کره‌شمالی برای هدف قرار دادن خاک آمریکا به حقیقت می‌پیوندد؟

با این وجود، "ناتان جی هانت"، رئیس مرکز بازسازی سه بعدی اهداف نظامی و استراتژیک در واشنگتن بر این باور است که توسعه تاسیسات هسته‌ای پیونگ یانگ به ۴ یا ۵ سال زمان احتیاج دارد. وی که برای ۱۶ سال به مدل سازی تاسیسات موشکی کره شمالی اهتمام داشته، اعلام کرد در حال حاضر، این کشور در پرتاب موشک از سکوهای زیردریایی و زیرزمینی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. این بدان معناست که امکان حمل موشک‌ها به نواحی مختلف وجود دارد. بنابراین روند شناسایی سایت‌های آماده سازی موشک دشوار خواهد بود.

نمونه این موشک‌ها روز ششم مارس در دریای ژاپن آزمایش شد که واکنش‌های تند ژاپن را به دنبال داشت.

رئیس مرکز بازسازی سه بعدی اهداف نظامی و استراتژیک ادامه داد: آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما موسوم به (ICBM) فرایندی پیچیده است و نیازمند یک موشک چندمرحله‌ای است. کره شمالی باید در فرایند سه مرحله‌ای پرتاب موشک، کنترل هدایت آن برای خروج از جو و مدیریت آن برای بازگرداندن دوباره به داخل جو موفق عمل کند تا بتواند شهری مانند سان فرانسیسکو در فاصله ۸۲۰۰ کیلومتری و یا نیویورک در فاصله ۱۰۸۰۰ کیلومتری را هدف قرار دهد. با این حال، این کشور ۲۵ میلیون نفری در دو مرحله آن موفق عمل کرده است. با اجرای سه مرحله آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما می‌توان نسبت به توسعه فناوری موشک‌های قاره پیمای پیونگ یانگ اطمینان حاصل کرد.

کره شمالی روز دوشنبه در آزمایش موشکی اخیر خود اقدام به شلیک ۴ فروند موشک کرد. این آزمایش موشکی چند روز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی وعده داد به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی واکنش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار