رئیس اتحادیه میوه و سبزی ضمن اشاره به افزایش قیمت موز در بازار و عرضه آن به قیمت ۴۵۰۰ تومان گفت: در صورت آنکه موزهای وارداتی به اندازه نیاز مصرف کنندگان در شب عید رنگ آمیزی شود، موزهای وارداتی به کمبود پرتقال در کشور نیز کمک خواهد کرد.

جبران کمبود پرتقال در بازار با رنگ آمیزی بیشترِ موزهای وارداتی/ نارنگی پاکستان به صورت قاچاقی وارد بازار شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از واردات قاچاقی نارنگی پاکستان به کشور خبر داد و افزود: مشابه نارنگی پاکستان را در جنوب کشور داریم اما متأسفانه برخی در آستانه شب عید اقدام به واردات نارنگی پاکستان به صورت قاچاق به کشور نمودند و مردم را فریب می دهند.

وی همچنین کاهش قیمت سیب سفید از ۶ هزار تومان به ۴۵۰۰ تومان و سیب قرمز از ۵ هزار تومان به ۳۵۰۰ تومان را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای شب عید سیب به اندازه کافی در سردخانه ها دپو شده و مشکلی از بابت تأمین سیب برای شب عید نداریم.

وی به واردات موز به کشور از کشورهای آفریقا، ترکیه، اکوادور و بولیوی اشاره کرد و گفت: موز های وارداتی اغلب کال و به رنگ سبز هستند به همین خاطر آنها را در سردخانه نگهداری و با استفاده از گاز ، رنگ آمیزی می شوند تا رنگ آنها از سبز به زرد برسد و در بازار عرضه شوند.

مهاجران ضمن اعلام این نکته که رنگ آمیزی موزهای وارداتی به مغز موز آسیب و زیانی وارد نمی کند، گفت: در سال های گذشته سازمان حمایت از واردکنندگان درخواست کرد که موزهای وارداتی بیشتری برای توزیع و تنظیم در بازار رنگ آمیزی شوند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار