بهرامی ارض اقدس گفت:انتظار ما از دولت رفع معضلات مربوط به کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و یکسان سازی نرخ ارز را در دستور کار خود قرار دهد و بسترهای لازم را برای تحقق این امر به گونه‌ای فراهم کند که شاهد شفافیت اقتصادی باشیم.

محسن بهرامی ارض اقدس قائم مقام مرکز توسعه صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات دولت در راستای بهبود محیط کسب و کار بوده و مثمرثمر واقع شده است یا خیر، گفت: فعالیت‌های دولت در جهت بهبود محیط کسب و کار موثر بوده است و در این میان می‌توان به کاهش بروکراسی اداری، لغو ۵۰۰ مجوز غیر ضروری و بهبود شرایط و خدمات زیربنایی اشاره کرد.

به گفته وی هر ساله معیارهای متعددی برای سنجش محیط کسب و کار کشور‌ها وجود دارد که در این میان و با وجود اقدامات دولت در راستای ارتقا این رتبه، شاهد ترقی رتبه خود در سال جاری نبوده ایم.

بهرامی ارض اقدس با اشاره به رتبه کشور در کسب و کار عنوان کرد: اگرچه برخی از شاخص‌های ما ارتقا پیدا کرده، اما در مقایسه با سایر کشور‌ها و در نظام بین الملل، رتبه ما به ۱۲۰ تنزل یافته است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بر خلاف سال گذشته که رتبه کشور در این موضوع از ۱۳۸ به ۱۱۸ صعود کرده بود، اما امسال و با وجود تلاش‌های بی شائبه دولت شاهد عکس این ماجرا بوده ایم و علت اصلی این امر ریشه در سرعت اصلاحات دیگر کشور‌ها و سرعت بالای آنان در بهبود شاخص‌های خود است.

قائم مقام مرکز توسعه صادرات ایران در پایان بیان کرد: انتظار ما از دولت رفع معضلات مربوط به کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و یکسان سازی نرخ ارز را در دستور کار خود قرار دهد و بسترهای لازم را برای تحقق این امر به گونه‌ای فراهم کند که شاهد شفافیت اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار