نخست وزیر عراق اعلام کرد بغداد در صورت لزوم مواضع تروریست‌ها را در کشورهای همسایه هدف حمله قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، اعلام کرد در هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در کشورهای همسایه تردید نخواهیم کرد.


وی در «همایش سلیمانیه برای پایان دادن به چرخه خشونت پس از داعش» گفت: رزمندگان ما از همه مناطق عراق برای آزادسازی موصل می جنگند در صورتیکه آنان در این شهر چیزی ندارند. من به یکپارچه‌سازی نیروهای امنیتی دعوت می ‌کنم تا مایه قدرت همه عراقی‌ها باشند. برخی اختلافات سیاسی به موانعی تبدیل شده است و پیروزی در جنگ به وحدت نیاز دارد.
 
نخست وزیر عراق گفت من به حمایت از آشتی جامعه و بازگشت مسیحیان و ایزدی‌ها به مناطق‌شان دعوت می‌کنم. نمی‌خواهیم سازمان‌هایی سرکوبگر در کشور و دیکتاتوری در حکومت وجود داشته باشد.
 
عبادی در ادامه اظهاراتش افزود: جهانیان در جنگ با تروریسم در کنار عراق ایستاده‌اند و همه کشورها مصلحت خود را در این می بینند که از ما حمایت کنند. ما با برخی کشورهای همسایه مشکلاتی داریم، اما این مانع همکاری و هماهنگی مشترک نمی شود. در حمله به مواضع تروریست‌ها در کشورهای همسایه تردید نخواهم کرد و به جنگ با آنان ادامه خواهیم داد. ما برای همه عراقی‌ها، به دور از منافع حزبی و قومیتی و طائفه‌ای تلاش می کنیم.
 
وی افزود: تلاش می کنیم مناطقی که بر سر آنها منازعه و کشمکش وجود دارد به مناطقی تبدیل شود که بر سر آنها اتفاق نظر وجود دارد و ساکنان همان مناطق بر آنها حاکم باشند. نیروهای سیاسی را به وحدت دعوت می کنم. اگر اختلافات تشدید شود شهروندان اعتماد خود را از دست خواهند داد. ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و اتحاد نزدیک هستیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
پس چرا از تركيه براي همين موضوع شكايت ميكني؟!
آخرین اخبار