شعیب بهمن گفت: روابط ایران و روسیه در ابعاد نظامی، اطلاعاتی و امنیتی به سطح همکاری‌های راهبردی رسیده؛ اما باید این روابط در عرصه اقتصادی هم گسترش یابد.

احزاب دموکرات و جمهوری خواه تمایل ندارند که رابطه "شعیب بهمن" کارشناس مسائل روسیه در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجى  گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چشم‌انداز روابط "واشنگتن-مسکو" بیان داشت: دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا هیچگاه به دنبال گسترش روابط با روسیه نبودند و در حال حاضر نیز بر خلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته این روابط توسعه زیادی نخواهد یافت. لذا در آمریکا فقط یک فرد تغییر کرده، اما چالش‌ها تغییر نکرده است.

کارشناس مسائل روسیه به اختلافات عمیق "واشنگتن-مسکو" اشاره و اضافه کرد: آمریکا و روسیه دارای اختلافات ژئوپلتیک در آسیای مرکزی و غرب آسیا هستند و هنوز هم هیچکدام از این اختلافات از بین نرفته است.

بهمن با تاکید بر اینکه حتی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا نیز تمایل ندارند این ارتباطات گسترش یابد، گفت: ترامپ در داخل آمریکا برای گسترش روابط با روسیه دچار مشکلات جدی است.

کارشناس مسائل روسیه درباره آینده روابط "تهران-مسکو" گفت: روابط ایران و روسیه در ابعاد نظامی، اطلاعاتی و امنیتی به سطح همکاری‌های راهبردی رسیده؛ اما باید این روابط در عرصه اقتصادی هم گسترش یابد. چرا که پیوندهای اقتصادی بین کشورها بسیار مهم است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار