حضور کاروانهای راهیان نور در مناطق یادمانی دفاع مقدس یکی از راهکارهای عملی و موثر در انتقال ارزشهایی است که رزمندگان کشورمان در آن دوران از خود بجای گذاشتند.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سالهاست که از دوران جنگ تحمیلی میگذرد، جنگی که قریب به هشت سال به طول انجامید  و تنها یادمان هایی از آن دوران باقی مانده است، یادمان هایی که نشانگر روزهای پرفرازونشیب وتلخ وشیرین آن دوران است . 

  وقتی به مناطق عملیاتی سفرمیکنیم، بیشتر بامفهوم واقعی ایثار وازخودگذشتگی آشنا میشویم. 

در ایام پایانی سال که کاروان های راهیان نور حضور پر رنگی در مناطق یادمانی دفاع مقدس دارند بهترین فرصت برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ارزشهای والای دفاع مقدس و نیز انتقال آن به نسل جوان است .
در این بین جمع کثیری از شهروندان کشورمان همه ساله،درایام مختلف به ویژه ایام نوروز به مناطق عملیاتی جنوب کشوربه خصوص شلمچه و منطقه عملیاتی والفجر هشت  سفرمیکنند. 

کاروان هایی که اکثرا نوجوان ها و جوان هایی هستند ،که تنها از آن دوران عکس ها وخاطره هایی دیده ویا شنیده اند و با حضور در این مکان های مقدس و درک آموزه های ایثار و شهادت ، آماده ی نبرد با دشمن در جنگ نرم میشوند.سرگرد احمد محمودی راوی و رزمنده ی دفاع مقدس در خصوص اهمیت سفرهای راهیان نور گفت: بعد از جنگ،سفرکاروان های راهیان نور هدیه ایست که شهدا آن را به جوانان داده اند.وی با بیان اینکه سفرهای کاروان های راهیان نور نسل جوان را با فرهنگ ایثار آشنا میکندافزود:این زائران در ایام نوروز مهمانی شهدا را ترجیح میدهند و تجدید عهدی دوباره با شهدا میبندند تا یادشان باشد که هر آنچه که هم اکنون داریم حاصل از خود گذشتگی آنهاست.

سردار احمدی رزمنده ی دفاع مقدس با تاکید برتاثیر فرهنگی کاروان های راهیان نور بر روی نگرش نسل جوان گفت: انتقال و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی است .

وی تاکیدکرد:سفرهای راهیان نورصرفاجهت تفریح و سرگرمی  نیست ، بلکه در این سفرها  اهداف شهدا وجایگاه آنها باید برای مردم تبیین و روشن شود.

علی مقصودی دانشجویی که برای اولین بار به یادمان شلمچه  سفرکرده  است  گفت:مناطق عملیاتی تاثیر زیادی بر روی نگرش های ما جوانان دارد. وی ادامه داد : به گفته ی رهبرمعظم انقلاب زنده نگه داشتن یادو خاطره ی شهدا کمتر از شهادت نیست .

این زائرمناطق عملیاتی همچنین گفت :با درک صحیح ایثار و جان فشانی و الگو گیری از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی آن عزیزان به استقبال سال جدید میرویم.اعزام کاروان های راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی ست که همه ساله در بین اقشار مختلف به ویزه قشر جوان و دانشجویان و دانش آموزان که نسل اینده ی جامعه هستند ،برگزار میشودو همچنین موجب شده است تا از این طریق از قهرمانان آن دوران تجلیل و تقدیر شود.

یکی از دانشمندان فعال در زمینه تاسیسات هسته ای که به همراه خانواده برای بازدید از مناطق مرزی جنوب به شلمچه آمده بود گفت :سفرهای راهیان نور مقدمه ی بازگشت افراد به خویشتن خویش است و باعث میشود تا نسل جوان با فرهنگ مقاوت آشنا شوند و هرچه بیشتر و بهتر در مسیر کمال گام بردارندو با تهاجم فرهنگی مبارزه کنند .

وی که نخواست از وی نامی برده  شود افزود: حضور در مناطق یادمانی دفاع مقدس ، علاوه بر تاثیر بسیار زیادی که در خود سازی افراد دارد، تقویت روحیه دشمن ستیزی را در باورمان تقویت میکند تا یادمان باشد که دشمنان همیشه و همیشه مترصد ضربه زدن به دین و کیان اسلامی ما هستند .

این دانشمند هسته ای افزود: همه ما با حضور در این اماکن مقدس دوران جنگ تحمیلی دست در دست هم ، ما می شویم، و عهد میبندیم تا پای جان از خون و آمال شهدا پیروی کنیم .

 یادمان باشد که مشغله های زندگی ما را دچار روزمرگی مفرط خواهد کرد و حضور در مناطق یادمانی دفاع مقدس صیقلی بر روح خسته و پر مشغله ماست.

مناطقی که حتی خاک آن هنوز آغشته به عطر خون  شهداست. و همین حضور در این مناطق موجب پیوندی بین نسل جدید و نسل  ایثارگر دوران جنگ تحمیلی است.

سفر به  مناطق یادمانی حضور ، و نیز تعهد به به پایبندی به خون شهداست خونی که از کربلای حسینی آغاز شد و تا   کربلای ایران ادامه دارد .

 انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.