مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی از وصول 631 میلیارد تومان مالیات در 11 ماهه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ یعقوب مزرعه لی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:این رقم نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافته و با وصول این مبلغ 90 در صد برنامه مصوب در این خصوص تحقق یافته است که نسبت به رقم 96 درصد تحقق مالیات درکشور پایین تر است.

وی اخذ این میزان مالیات را در بخش مستقیم به مبلغ 410 میلیارد تومان معادل 8/64 درصد از کل وصولی ودر بخش غیر مستقیم به مبلغ 221 میلیارد تومان معادل 2/35 درصد کل مالیات وصولی ذکر کرد

مزرعه‌لی در خصوص سهم بخشهای مختلف در میزان مالیات وصولی گفت: حقوق کارکنان بخش دولتی با ۲۲.۶۲ درصد، اشخاص حقوقی غیردولتی با ۱۹.۵۰ درصد و مشاغل شامل کسبه، اصناف، وکلا، مهندسین و... با ۱۵.۶۴ درصد به ترتیب بیشترین سهم را در میزان درامدهای وصولی استان را به خود اختصاص داده اند که ضعف سیستم اطلاعاتی مشاغل دلیل اصلی پایین بودن رقم مالیات اخذ شده از محل مشاغل است.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد دراین مدت شهرستان ارومیه با 8/66 درصد بیشترین میزان مالیات وصولی را داشته وپس از آن شهرستانهای ماکو با3/10 درصد خوی 07/5 درصد مهاباد با 3 درصد ومیاندوآب با 8/2 درصد در جایگاههای بعدی میزان مالیات وصولی استان قراردارند.

مزرعه لی گفت در 11 ماهه سال جاری 3 هزار و622 فقره منبع جدید مالیاتی در استان شناسایی شده است گفت:در این خصوص 8 میلیاردو 800 میلیون تومان مالیات از 17 نفر اخذ شده است که مهم ترین آن اخذ سه میلیاردو 400 میلیون تومان مالیات از یک نفر بوده است.

وی از توزیع صندوق مکانیزه مالیاتی در بین اصناف خبر داد وگفت 29 ردیف شغلی مشمول نگهداری صندوق مکانیزه هستند ودر مجموع 19 هزارو 255 شغل در استان باید صندوق مکانیزه مالیاتی داشته باشند که تاکنون 10 هزار و610 نفر اقدام کرده اند.

مدیر کل مالیاتی آذربایجان غربی افزود : در 5/2 سال گذشته 15 هزار و806 مودی فراری مالیاتی در استان شناسایی شده است وآذربایجان غربی از استانهای پیشرو در این خصوص است.

مزرعه لی به حمایت از واحدهای تولیدی استان اشاره کرد وگفت در 11 ماهه سال جاری 225 واحد تولیدی علی رغم پرداخت نکردن بدهی مالیاتی مجوز اخذ تسهیلات گرفته اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.