واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت ادامه صدور مجوز برای فروش هواپیما به ایران از سوی خزانه ‌داری آمریکا، موجب خشم برخی جمهوری‌ خواهان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه واشنگتن ‌فری بیکن امروز از ادامه صدور مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران خبر داد و افزود: براساس اعلام خزانه‌ داری آمریکا، صدور مجوز به شرکت‌هایی چون «بوئینگ» برای فروش هواپیما به ایران ادامه دارد.

این پایگاه در گزارش خود نوشت: چند منبع در کنگره آمریکا که با فری بیکن صحبت کرده‌اند، از ناخرسندی رو به گسترش از دولت ترامپ که وعده رویکرد سخت‌گیرانه ‌تر در قبال ایران را داده بود، اما تاکنون به این وعده عمل نکرده، خبر داده‌اند.

«پیتر روسکام» عضو جمهوری‌ خواه مجلس نمایندگان و پایه‌گذار چندین طرح ضدایرانی در کنگره، در این رابطه گفت: خزانه ‌داری تحت هیچ شرایطی نباید مجوزی برای تأمین مالی این توافق خطرناک و غلط صادر کند. این وزارتخانه باید صدور هرگونه مجوز جدید برای شرکت‌هایی که با "ایران ایر" کار می ‌کنند را متوقف کند، تا زمانی که این شرکت تحت کنترل دولت ثابت کند که درگیر فعالیت‌های غیرقانونی نیست.

فری بیکن به نقل از برخی منابع مدعی شد ادامه صدور مجوز، ناشی از این است که ترامپ هنوز نتوانسته همه پست‌ها در وزارت خزانه‌ داری و خارجه را پر کند و به همین دلیل این دو وزارتخانه همچنان سیاست‌های دولت قبل را ادامه می‌دهند.

یک منبع آگاه هم به این پایگاه گفت: دولت باید دستکم اسامی شرکت‌هایی که قرار است قراردادهای هواپیمایی ایران را تأمین مالی کنند، به کنگره اعلام کند.

شماری از نمایندگان کنگره با ادعای استفاده از هواپیمای مسافربری برای انتقال سلاح توسط ایران، طرحی را ارائه کرده‌اند که هدف از آن جلوگیری از تأمین منابع مالی اجرای قرارداد فروش هواپیما به ایران است.

دولت «باراک اوباما» به شدت به این طرح مخالف بوده و آن را خلاف توافق هسته‌ ای می ‌دانست. بر اساس توافقی که میان ایران و گروه ۱+۵ به دست آمد، فروش هواپیمای مسافربری و قطعات یدکی آن به ایران آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار