نشست خبری اعلام ویژه‌ برنامه‌های نوروزی شبکه‌های سیما، با حضور میرباقری معاون سیما و برخی مدیران شبکه‌های تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری اعلام ویژه‌ برنامه‌های نوروزی شبکه‌های سیما، با حضور میرباقری معاون سیما و برخی مدیران شبکه‌های تلویزیونی در محل تالار ملاصدرا برگزار شد.
 
در این نشست مرتضی میرباقری معاون سیما، علی برازش مدیر شبکه یک، جعفری‌جلوه مدیر شبکه 2  و سایر مدیران شبکه‌ها حضور داشتند.
 
میرباقری در سخنانی گفت: امسال با تولد حضرت زهرا (س) و امام‌خمینی(ره)  آغاز می‌شود و طلیعه خوبی است و همزمان نوروز است که بزرگترین تعطیلی است.
 
وی ادامه داد: رسانه ملی جشنواره بزرگی از تولیدات خود را برای نوروز آماده کرده است. امسال بعد از نوروز بحث انتخابات مطرح است و بعد از آن وارد ماه رمضان می‌شویم؛ لذا تولیدات باید با این سه مناسبت هماهنگ باشد.   
 
شبکه های یک، دو و سه برای ایام نوروز سریال دارند. «علی‌البدل»، «مرز خوشبختی و «دیوار به دیوار» ترکیب سریال‌های نوروزی ۹۶ هستند.
 

 
میرباقری متذکر شد: خوشبختانه امروز در سازمان صدا و سیما 100 سریال در مراحل مختلف ساخت هستند. 50 سریال در مرحله ساخت و 50 سریال در مرحله نگارش است و تا نوروز سال 97 به مدت یک‌سال کنداکتور پخش سریال‌ها کامل است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: 120 فیلم سینمایی در نوروز 96 از 5 شبکه پخش می شود. هر شبکه 15 فیلم و 30 فیلم کودک و 15 انیمیشن پخش می‌کنند. همچنین بیش از 130 مستند پخش می‌شود و علاوه بر شبکه مستند که مستندهای تخصصی را پخش می‌کنند سایر شبکه‌ها هم آن را پخش می‌کنند.
 
میر باقری ادامه داد: 211 انیمشین و 213 قسمت مسابقه و سرگرمی در نوروز 96 پخش می‌شود. در بخش مسابقات ورزشی بازی‌های تیم ملی و لیگ قهرمانان زنده پخش می‌شود.


عموهای فيتيله‌ای،«مرز خوشبختی» و «كلاه قرمزی» به شبكه دو می‌آيند

همچنين در اين مراسم؛ جعفري جلوه مدير شبكه دو سيما گفت: «عمو فیتیله‌اي‌ها» با عنوان «بهترین شو» نوروز به شبکه دو بر می‌گردند. همچنين کلاه قرمزی و محله گل و بلبل از دیگر برنامه های شبکه دو هستند.عمو فیتیله‌ای‌ها هر جمعه در ایام نوروز پخش می‌شود ‌.
 
وی اظهار داشت: «مرز خوشبختی» به عنوان سریال نوروزی شبکه دو انتخاب شد و برنامه‌های «کلاه قرمزی» و «محله گل و بلبل» از دیگر برنامه روزانه این شبکه است همچنین ویژه برنامه سال تحویل این شبکه را سازندگان «محله گل و بلبل» بر عهده خواهند داشت. در این شبکه برنامه‌های مختلفی برای کودکان اختصاص دادیم که در ساعت‌های صبح و بعدازظهر پخش خواهد شد.
 
مدیر شبکه دو در ادامه عنوان کرد:در این میان برنامه‌های ما توجه به نیاز زوج‌های جوان هم داشته‌ایم که توجه به بستگان است و صله رحم را در قالب کام شیرین روانه آنتن خواهیم کرد.
 
جعفری جلوه خاطر نشان کرد: از حوزه مسابقات و سرگرمی هم «دستپخت‌های خودمانی» را داریم با گرایش و توجه به غذاهای سنتی به روی آنتن می رود. در کنار این برنامه ها به ایثارگری در سرزمینمان اشاره داریم و از مدافعان حرم یاد می‌کنیم که مدافعان وطن هستند و لذا ١٣ برنامه ٩ دقیقه ای «از آسمان» را خواهیم داشت.

سريال «علی البدل» و مستند «ايران ما»؛ در شبكه يك سيما

علي برازش مدير شبكه اول سيما هم در سخناني كوتاه گفت: سریال علی البدل، برنامه ایران ما و آفتاب شرقی از برنامه های ويژه شبکه یک در نوروز است.

وی اظهار داشت: شبکه یک شبکه هر ایرانی، با هدف اینکه وظیفه صداوسیما، گفتمان انقلاب اسلامی است اقتصاد کلان را در اولویت قرار داده است و برنامه‌های نوروزی خود را نیز با این هدف تولید کرده است.«علی البدل» سریال نورروزی شبکه یک که در خارج از تهران تولیده شده، سریال شاد و مفرحی است که زندگی روستاییان را به تصویر کشیده است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: مستند «ایران ما» برای اولین بار برای نوروز آماده شده که در ایام نوروز به روی آنتن می رود و هرشب پخش خواهد شد.همچنین ویژه برنامه نوروزی با عنوان بوی عیدی هرشب ساعت ۲۲ از شبکه یک به روی آنتن می‌رود و هنرمندان و خوانندگان مهمان این برنامه هستند.

برازش در ادامه بیان کرد:«آفتاب شرقی» با موضوع خانواده و «شکرستان» برای کودکان از دیگر برنامه‌های این شبکه است. همچنین شبکه یک آمادگی این را دارد که براساس شعار سال، برنامه داشته باشد.
 
«برنامه جهان در سالی که گذشت»،«دستپخت» و مجموعه انیمیشن «شکرستان» نیز از برنامه‌های شبکه یک است.
 
شبکه 5سیما
 
مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج نیز گفت: سال ۹۵ سال مهمی بود به جهت اینکه بازیابی هویتی و بازگشت به خویشتن داشتیم. معارف اسلامی، اجتماعی، کودک و خانواده و سریال به شبکه پنج برگشتند، در این سال دانش فراتر و متنوع تر شد و این روند در سال ۹۶ هم ادامه خواهد داشت.
 
مدیر شبکه پنج همچنین اظهار داشت: ما از سال ٩٦ برنامه گردشگری کودکان در تهران را خواهیم داشت. برنامه «بادکنک» نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است و در این برنامه کودک فقط انیمیشن‌های ایرانی پخش خواهد شد.
 
وی با اشاره به بخش مسابقات و سرگرمی‌ها، بیان داشت: امسال سری دوم «مسابقه آتش‌نشان» پخش می‌شود که با توجه به حادثه پلاسکو از اهمیت بالاتری برخوردار است. دور فینال مسابقه نیز در حال ضبط است؛ همچنین ما تولید نمایش را شروع کرده‌ایم و البته برای نوروز نیز یکی از آثار مهران مدیری در نظر گرفته شده است.
 
شبکه نسیم
 
مدیر شبکه نسیم نیز ضمن تشریح برنامه‌های شبکه نسیم در نوروز 96گفت: برنامه‌های مختلفی ازجمله «دورهمی» و «خندوانه» رو خواهیم داشت، «خنداننده شو» بخش متفاوتی از خندوانه است دورهمی با تغییر دکور می اید کودک شو  با اجرای پژمان بازغی و گپ گو برنامه جدید شبکه نسیم است.
 
شبکه قرآن
 
محمدزاده مدیر شبکه قرآن بیان کرد: بیش از ١٧ برنامه جدید امسال به روی آنتن خواهد رفت و ویژه برنامه تحویل سال ما با نام «روز نو» از ساعت ٩ صبح روانه آنتن خواهد شد. ٤٠ تلاوت شاهکار قاریان برجسته دنیا را برای اولین بار تهیه شده که در سه نوبت روانه آنتن خواهد شد. مسابقه‌ای نیز برای نوجوانان در نظر گرفته شده که از ٢٨ اسفند کلید خواهد خورد. مسابقه ای نیز برای نوجوانان در نظر گرفته شده که از ٢٨ اسفند با نام اسراء کلید خواهد خورد.
 
«سرزمین زیبا» و «سایه رحمت» نیز دو مستند دیگر شبکه قران در ایام نوروز است.
 
شبکه سلامت:
 
احمد سفیدی مدیر شبکه سلامت نیز در تشریح برنامه‌های شبکه سلامت گفت: سلامت جسم، روان، اجتماعی و معنوی رویکرد ما در نوروز است.«حال خوب» برنامه‌ای است که به نیازهای جامعه برای حال خوب می‌پردازد. 
 
 
مرکز صبا:
 
مرتضی میرشمسی مدیر مرکز صبا نیز اظهار داشت: «روباه و خروس»، «پهلوانان و شاهنامه» به همراه «بیخوابی» و «حالا با ما» از جمله برنامه های جدید ما است. در کنار این کارها مجموعه ای از آثار موزیکال هم تدارک دیده ایم که از چهارشنبه سوری آغاز خواهد شد و در عید نوروز به روی آنتن می رود.
 
مدیر مرکز صبا بیان کرد: «روباه و خروس»، «پهلوانان و شاهنامه» به همراه «بیخوابی» و «حالا با ما» از جمله برنامه های جدید ما است. در کنار این کارها مجموعه ای از آثار موزیکال هم تدارک دیده ایم که از چهارشنبه سوری آغاز خواهد شد و در عید نوروز به روی آنتن می رود.
 
شبکه مستند:
 
سلیم غفوری مدیر شبکه مستند اظهار داشت: محوریت برنامه‌ها با شناسایی زیبایی‌های ایران خواهد بود و مستندهای تک قسمتی هم خواهیم داشت و موضوعات زیست بوم و ایرانگردی و ثمرقند را خواهیم داشت که در هر قسمت به شیرینی های هر شهر میپردازد.‌ روزانه یک فیلم مستند با موضوعات مختلف، دو باکس حیاوت وحش روزانه در ساعات ظهر و پایان روز پخش می‌شود. 
پخش مجموعه مستند ورزشی و میان برنامه از دیگر برنامه‌های این شبکه است.
 
شبکه کودک:
 
محمد سرشار مدیر شبکه کودک نیز در نشریح برنامه‌های این شبکه گفت:: شعار امسال ما مهمترین دستیار تلویزیون و خانواده در تربیت آینده سازان نوین اسلامی است و برنامه‌های ما از ٢٤ اسفند تا ١٣ فروردین خواهد بود.
 
در شبکه پویا ١٠ سریال و ٦ برنامه جدید برای خردسالان تدارک دیده شده است. پیم و پم، مهد پویا ، نقاشی نقاشی و مامان گلی نیز از ذیگر برنامه های ماست. برای کودکان ٦ تا ١٢ سال نیز ٦ برنامه جدید داریم که اسامی انها پف فیل، یک دو سه خنده، ششمی ها، جزیره دانش، مل مل و سینما خانه است.
 
شبکه نسیم و تماشا
 
کاظمی مدیر شبکه‌های نسیم تماشا و نمایش نیز عنوان کرد: سری جدید «دورهمی» با تغییر در دکور و بازیگران پخش خواهد شد. «خندوانه» و «ویتامین خ» نیز از جمله برنامه‌های دیگر ماست. مجموعا ٦٠ فیلم خواهیم داشت که ٣٠  فیلم جدید است.
 
محمدمهدی یادگاری مدیرکل برنامه‌های خارجی سیما نیز یه عنوان آخرین سخنران این نشست خبری گفت: ما برای نوروز ١٢٠ فیلم سینمایی تدارک دیده ایم.
 
وی گفت: فیلم‌های خانوادگی، اکشن و ... در دستور کار ما بوده و برای همه گروه‌های سنی فیلم انتخاب کرده‌ایم. در این میان ١٥ فیلم از سینمای ایران داریم از جمله: بادیگارد، امروز، زاپاس، یاسین، یک گزارش واقعی،ناردون، روباه، ترنج، مذاکرات اقای عبدی، خداحافظی طولانی، طعم شیرین خیال، ماهی سیاه کوچولو، بادیگران، مجرد چهل ساله.
 
معاون سیما در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر حمایت از کارگردان «مختارنامه» گفت: میرباقری از سرمایه‌های بزرگ سیما هستند و در حال حاضر برای ساخت سریال «سلمان فارسی» برای برسی لوکیشن در شاهرود هستند. 
 
وی در خصوص حواشی برنامه هفت عنوان کرد: اتفاقاتی که در برنامه هفت رخ داد  باید اصلاح شود چراکه ادب جزو ارکان سیما است فرمول یک اولین برنامه‌ای بود که به اصغر فرهادی پرداخت و بقیه برنامه‌ها نیز به این افتخار می ‌پردازند.
 
میرباقری در خصوص علت کاهش مخاطبان تلویزیون گفت: ما نسبت به نظر سنجی که داریم 15 درصد نسبت به سال گذشته مخاطب افزایش پیدا کرده است.حتی برخی از بازیگران که ادعا می‌کنند تلویزیون نمی‌بینند، بارها به ما نامه زده‌اند. اما می‌توانم بگویم تلویزیون در اوج خودش قرار دارد.
 
معاونت سیما درباره استفاده از صدای محمدرضا شجریان در تلویزیون تصریح کرد: اگر عدول ایشان از برخی صحبت‌هایش درباره فتنه به شکل روشن اعلام شود، منعی برای پخش صدایش نداریم.ایشان پالس هایی در این مورد به ما داده‌اند.
 
میرباقری در  ادامه عنوان کرد: در دوران مدیریت خودم نسبت به دوره قبل بیشترین تعداد ساخت سریال الف ویژه را داشته‌ایم، باوجود اینکه برای ساخت سریال الف ویژه مشکل زمان و هزینه داریم. برای ساخت سریال «موسی(ع)» کاندیدای اصلی ما گروه شورجه است اما سازمان ضوابط و شرایط خود را دارد.
 
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا واقعا ساخت سریال نوروزی مخصوص افرادی خاص است، گفت: می‌توانم بگویم درست است. چرا که ما زمانی برای آزمون و خطا نداریم و سیروس مقدم یکی از گزینه های ما است.
 
میرباقری در پایان درباره اظهار نظر عادل فردوسی پور درباره موضوعات غیر ورزشی بیان کرد: وقتی بعضی از دوستان چهره می شوند فکر می کنند که در هر زمینه ای باید وارد شوند ولی سازمان صدا و سیما این را نمی‌پسندد و ما برای نمونه در حادثه پلاسکو به دوستان تذکر دادیم.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار