نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از جمعیت آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهور کشورشان رضایت ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از آمریکایی‌ها – 46 درصد شهروندان این کشور – 6 هفته پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – از عملکرد وی راضی نیستند.

این نظرسنجی که از جانب دانشگاه "مون ماوت" انجام شد، نشان می‌دهد ترامپ همچنان در میان جمهوری‌خواهان محبوبیت بالایی دارد. 80 درصد جمهوری خواهان از عملکرد رئیس جمهور آمریکا ابراز رضایت کرده اند.

این در حالی است که بخش اعظم جمعیت دموکرات‌ها – 82 درصد – عملکرد ترامپ را مناسب نمی‌دانند. رای‌دهندگان مستقل، نظرات معتدل‌تری دارند و 43 درصد آن‌ها از ترامپ حمایت کرده اند.

همچنین، این نظرسنجی نشان می‌دهد محبوبیت ترامپ در شهرهایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا آرای 2 رقمی کسب کرده اند، از وضع بهتری برخوردار است. در میان شهرهایی که ترامپ در آن‌ها با بیش از 10 رای پیروز شده است، سطح محبوبیت وی نزدیک به 55 درصد است. در بخش‌هایی که ترامپ با اختلاف 10 رای شکست خورده است، سطح محبوبیت وی تنها 33 درصد است. در این مناطق، نزدیک به 57 درصد از عملکرد ترامپ اعلام نارضایتی کرده اند.

این نظرسنجی از تاریخ 2 تا 5 ماه مارس برگزار شد. 801 بزرگسال در این نظرسنجی شرکت کردند و حاشیه خطای آن 3.5 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار