رییس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 70 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های سیل اخیر به هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست شورای هماهنگی بحران هرمزگان گفت: این اعتبارات برای بازسازی تاسیسات، زیر ساخت ها، ساخت واحد های مسکونی تخریبی و آسیب دیده اختصاص یافته است .

وی افزود: همچنین برای بازسازی منازل مسکونی روستایی 20 میلیون تومان تسهیلات کم بهره با کارمزد 4 درصد و 5 میلیون تومان وام بلاعوض در نظرگرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود : برای بازسازی منازل آسیب دیده شهری هم 30 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد و 6 میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است .

نجار با اشاره به خسارت وارد شده به کشاوزان در کشور گفت: از صندوق توسعه ملی از محل 10 و 12 قانون مدیریت بحران 13 هزار و 350 میلیارد تومان در اختیار کشاورزانی که بیمه هستند قرار گرفته شده است.

وی  افزود: در زمان بارندگی هم برای جبران هزینه های بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده روستایی و شهری 5 میلیارد تومان اعتبار به استان پرداخت شد .

استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت: بارندگی های بهمن 110 میلیارد تومان به راه ها، تاسیسات زیر بنایی، مدارس، خودروها و منازل مسکونی هرمزگان خسارت وارد کرد .

جاسم جادری افزود: تمام دستگاه های اجرای و سازمان ها برای ایام نوروز و مراسم چهارشنبه اخر سال آماده باشند تا از خسارت ها جلوگیری شود.


انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.