به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
اهواز؛ این همایش با دو محور هویت در عصر رسانههای نوین و فنون و تاکتیکهای اقناع برگزار شد. کتاب تفکر و سواد رسانهای که برای دانشآموزان پایه دهم همه رشتههای تحصیلی تدریس میشود، برای اولینبار در سال تحصیلی 96 - 95 وارد برنامه درسی آموزشگاهها شده است و به علت جدید بودن محتوای آن نیاز به تجزیه و تحلیل دارد.
در همایش سواد رسانهای در آموزش و پرورش، دبیرانی که این کتاب را به دانش آموزان تدریس میکنند، بهطور مفصلتر با برخی از موضوعهای کتاب ازجمله شیوههای اقناع در رسانهها آشنا شدند. برخی تاکتیکهای اقناع شامل برجستهسازی، استفاده از جاذبههای ترس، منطق، عاطفه، اسم گذاری و اعتبار منبع است.
همچنین در این همایش یک روزه که توسط کارشناسی تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه ناحیه 2 اهواز برگزار شد، دبیران مرتبط و غیرمرتبط با رشته علوم اجتماعی و ارتباطات که در حال تدریس سواد رسانهای هستند، با موضوع انواع هویت بهویژه هویت فردی در فضای مجازی و تأثیری که رسانهها بر هویت دانشآموزان دارد، آشنا شدند.
انتهای پیام/م