رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انتخابات به عنوان فرصتی برای نشاط سیاسی دانشگاه‌ها و افزایش قدرت تحلیل دانشجویان و اساتید محسوب می‌شود.

انتخابات فرصتی برای نشاط سیاسی دانشگاه‌ها استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه و مراکز آموزش عالی با اشاره به اینکه نمی‌توان کسی را به اجبار و انکار دین دار کرد، اظهار داشت: در دین نیز هرگز چنین مسئله‌ای مطرح نبوده، اما در کنار این مسائل رسالتی بر دوش ما قرار دارد که باید آن را رعایت کنیم.
 
وی ادامه داد: ما در دانشگاه‌ها علاوه بر وظایف اداری رسالتی که جمهوری اسلامی به عهده گذاشته باید مورد توجه قرار دهیم و به 4 میلیون جوانی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند توجه ویژه کنیم.
 
محمدیان با بیان اینکه توجه به شرایط آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، تغذیه‌ای و مواردی از این قریب در حوزه دانشگاهی همواره مورد توجه بوده، گفت: باید به مساله دینی، هویتی و انقلابی دانشجویان هم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و در عرصه مسائل انقلابی نیز دانشجویان را حمایت کنیم.
 
نماینده رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: نیروهایی که در دانشگاه‌ها با رویکرد توجه به هویت انقلابی دانشجویان فعالیت کرده و اهداف نظام برای آنها مهم است قطعا باید در اولویت حمایت‌ها باشند.
 
وی افزود: اگر جریانی در دانشگاه‌ها دلبستگی به نظام نداشته باشد خشکاندن ریشه‌های آن باشد نباید امکانات را نباید به تریبون دانشگاه در اختیار آنها قرار گیرد در واقع دانشگاه‌ها محل آزاد اندیشی هستند اما نباید ملاک‌های قانونی را در این فضای آموزشی و فرهنگی مورد توجه قرار دهیم. 
 
وی تصریح کرد: دانشگاه محل آزاداندیشی و تجارب آراست و شور و نشاط باید در دانشگاه وجود داشته باشد اما خط قرمزهایی هم وجود دارد که باید رعایت شود؛ آن هم قانون است و ما باید قانون را ملاک قرار دهیم.
 
محمدیان ادامه داد: کسانی هم هستند که می‌خواهند از این فرصت برای منافع حزبی خودشان استفاده کنند و این کسر شأن دانشگاه و علم است که بخواهد پیاده نظام احزاب شود.

محمدیان انتخابات را فرصتی برای نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها برشمرد و عنوان کرد: در چنین فضایی قدرت تحلیل اساتید و دانشجویان افزایش می‌یابد و فرصت‌ها و تهدیدها شناخته خواهد شد.
 
نماینده رهبری در دانشگاه‌های کشور ، گفت: برای دانشگاه‌ها کسر شان است که حیاط خلوت برخی اهداف باشند و پیاده نظام جریانات کوچک سیاسی محسوب شوند.
    
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار