نخستین جشن فارغ التحصيلی دانش آموختگان افغانستانی استان قم با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان قم و مقامات دولتی افغانستان در تالار شیخ مفید دانشگاه استان قم برگزار شد.

دکتر سردار رحیمی: دانشجویان سرمایه های اجتماعی کشور هستندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان نخستین جشن فارغ التحصيلی دانش آموختگان افغانستانی استان قم با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان قم و مقامات دولتی افغانستان در تالار شیخ مفید دانشگاه استان قم برگزار شد.

سردار محمد رحیمی معین سواد آموزی وزارت معارف کشور افغانستان در این مراسم با بیان این مطلب که دانشجویان هر کشور جز سرمایه های اجتماعی آن کشور به حساب می آیند گفت: توسعه و پیشرفت یک کشور بدون حضور نیروی انسانی متخصص ممکن نیست.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی فارغ التحصيلان برای ارائه ی خدمت در داخل کشور خاطرنشان کرد: لازمه استفاده درست و کاربردی از علم در کشوری چون افغانستان تغییر در نگاه به پروسه ی تفکر و علم آموزی است.

رحیمی در ادامه تصریح کرد: در دنیای مدرن تعاریف علم و علم آموزی دچار تغییرات اساسی شده است به گونه ای که در دنیای مدرن امروز علم برای علم دیگر جایگاهی ندارد و به عبارتی دیگر علمی در دنیای امروز قابل ارزش می باشد که گرهی از مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه باز کند.

این مقام دولتی افغانستان در ادامه مسئله مدرک گرایی را بزرگترین معضل جوامعی چون افغانستان دانست و توضیح داد: متاسفانه در کشور هايي چون ایران و افغانستان به جنبه های کاربردی و عملی علم بهایی داده نمی شود و تنها به سطح مدرک تحصیلی افراد فارغ از هرگونه بررسی قابلیت های فردی و مدیریتی اشخاص بها داده می شود.

این دانش آموخته دانشگاه تهران در ادامه نیز یادآور شد: نکته دیگری که می بایست دانشجویان افغانستانی مهاجر به آن توجه خاص داشته باشند شرایط سیاسی و اجتماعی منحصر به فرد افغانستان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افغانستان به عنوان یکی از بین المللي ترین کشورهای جهان که بیش از بیست کشور به صورت همزمان در آن به اقدامات نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی مشغول هستند دیگر نیازی به علم  تئوری صرف ندارد و دانشجویان عزیزمان می بایست این شرایط خاص و پیچیده را نیز مدنظر خود قرار بدهند و بیش از پیش بکوشند تا در وادی عمل بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام /
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.