معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس از فراخوانی مشمولان متولد 1355 تا 1378 به خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ محمد باقر دهقان معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: مشمولان متولد 1355 تا 1378 كه به سن مشمولیت رسیده اند و از معافیت های تحصیلی و سایر معافیت های قانونی استفاده نمی كنند به خدمت سربازی فراخوانده شدند.


وی در خصوص تبعات غیبت و به كار گیرندگان مشمولان غایب اظهار كرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی كه برای خدمت سربازی احضار می شوند چنانچه در مهلت های مقرر خود را معرفی نكنند غایب شناخته می شوند.

سرهنگ محمد باقر دهقان ادامه داد: در اجرای ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی چنانچه مدت غیبت اولیه این افراد از یك روز تا سه ماه باشد به سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه بیشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: مشمولانی كه مدت غیبت اولیه آنان از یك سال تجاوز كند علاوه بر شش ماه اضافه خدمت فراری محسوب می شود و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

سرهنگ دهقان در خصوص ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی نیز یادآور شد: شركت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت هر گونه وام از بانك ها، كاندید شدن برای مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی، صدور پروانه كسب، دریافت مستمری، استخدام به صورت رسمی و پیمانی در كلیه موسسات دولتی و شركت های خصوصی و دولتی مستلزم ارائه مدارك دال بر روشن شدن وضعیت نظام وظیفه است.

وی در خصوص بكار گیرندگان مشمولان غایب و سربازان فراری نیز گفت: كسانی كه به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل كارخانه ها، شركت ها و مغازه ها و به كار گیری كنند، توسط نیروی انتظامی شناسایی و به محاكم قضایی معرفی می شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان كرد: بر اساس مصوبات ستاد فراخوان و تعیین تكلیف مشمولان غایب، سازمان وظیفه عمومی پس از شناسایی مشمولان غایبی كه با وجود دریافت پیامك وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند، ضمن ارسال اخطاریه كتبی به در منازل آنان با محرومیت ها و محدویت های اجتماعی كه در ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفته شده از جمله معرفی به مراجع قضایی به جرم غیبت و فرار، عدم دریافت تسهیلات و خدمات بانكی و خدمات بیمه ای اشتغال به كار مواجه خواهند شد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.