سران آلمان و فرانسه معتقدند اروپا در تحقق اهدافش کند عمل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات عالی‌رتبه آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در یک نشست کوچک در حومه پاریس شرکت کردند تا به رایزنی و تبادل نظر درباره مسائل مهم اروپا بپردازند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان، دیداری جداگانه با "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور فرانسه، داشت و در آن تاکید کرد اروپا فاقد سرعت‌عمل لازم برای تحقق و دستیابی به اهداف خود است.

اولاند نیز ضمن موافقت با این دیدگاه اعلام کرد اتحاد میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌تواند مهمترین عامل پیشرفت در قاره سبز باشد.

مرکل و اولاند تاکید کردند کشورهای اروپایی باید نسبت به این مسئله آگاه باشند که تلاش بیشتر برای تحقق اهداف اروپا به سود اتحادیه و آن‌ها خواهد بود. 

سران کشورهای ایتالیا و اسپانیا نیز برای دیدار با مرکل و اولاند به پاریس سفر کردند و هریک گفتگوی کوتاهی با این دو مقام انجام دادند. 

فرانسوا اولاند در جریان مراسم گرامیداشت شصتمین سالگرد امضای معاهده‌های رم –که ۲۵ مارس برگزار شد- پیشنهاد برگزاری نشست کوچک ورسای (در حومه پاریس) را مطرح کرد. اولاند هدف از برگزاری این نشست را بررسی شرایط اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از آن اعلام کرد. سران اروپایی مایل نیستند در نتیجه اجرایی شدن طرح برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) متحمل زیانی در اتحادیه اروپا شوند.

اتفاق نظر مرکل و اولاند در کند بودن عملکرد اروپا


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار