همه مردم و مسوولان با تعامل مناسب و سازنده ، برای پيشگيری و مقابله با معضل اعتیاد بسیج شوند.

 عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: معضل مواد مخدر پديده‌ای اجتماعی است،كه بايد همه مردم و مسوولان با تعامل مناسب و سازنده ، برای پيشگيری و مقابله با آن  بسیج شوند و در این راه بیشترین و مهمترین نقش را خانواده ها دارند چرا که خانواده های سالم ، جامعه سالم را تشکیل می دهند و اگر همسران و والدین نسبت به دیگر اعضای خانواده حساسیت داشته باشند تا حدود بسیار زیادی از ابتلای جوانان به این پدیده شوم پیشگیری می شود.

عضدزاده پیشگیری اولیه از اعتیاد را حیاتی قلمداد نمود و افزود: در سال 95 تا کنون بالغ بر 20 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه خانواده ها ،کارگران ، کارمندان ، دانش آموزان و  دانشجویان در سطح شهر اردکان و روستاهای اطراف توسط اداره بهزیستی و با همکاری انجمن های مردم نهاد فعال در این حوزه برگزار شده است.

وی ادامه داد : از سمن های مهرورزان ، مددیاران ، آفتاب شرق و باران کویر به عنوان موفق ترین سازمانهای مردم نهاد در امر پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در اردکان نام برد.

عضدزاده بیان کرد : برای آگاه سازی و  پیشگیری از ابتلای جامعه به مصرف مواد مخدر، نیاز به همکاری همه دستگاه ها و تلاش بیشتر در این حوزه و عزمی همگانی را در سطح شهرستان، برای پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم را  می طلب.

وی افزود: بهزیستی در حوزه کاهش آسیب اعتیاد اقدامات بسیاری را در سطوح مختلف انجام داده از جمله می توان به چاپ بروشور ، تکثیر سی دی های پیشگیری از اعتیاد، تولید و توزیع بسته های آموزشی ، بروشور، بنر، عکس، لوح فشرده، کتاب  اشاره نمود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.