مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت:بیش از 129 هزارنفر در روزهای پنجشنبه و جمعه در رشته های عمران،معماری،تاسیسات مکانیکی،تاسیسات برقی و نقشه برداری شرکت خواهند کرد.

آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ 19 تا 20 اسفندماه انجام خواهد شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مانی فر مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان در نشست خبری در خصوص آزمون ورود به حرفه مهندسی اظهار کرد: رشته های نظام مهندسی شامل هفت رشته است که آزمون رشته های عمران،معماری،تاسیسات مکانیکی،تاسیسات برقی و نقشه برداری از تاریخ 19 تا 20 اسفندماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در آزمون اعلام کرد: 129 هزار و 831 نفر در 5 رشته یاد شده در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه شرکت خواهند کرد.
 
مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان افزود:همچنین با توجه به ارتقای سطح کیفی آزمون دفترچه سوالات به صورت شخصی سازی و بدین صورت که 3 آزمون برای عمران، 3 آزمون معماری، 2 آزمون برق،2 آزمون مکانیک و یک آزمون برای نقشه برداری خواهد بود.
 
مانی فر با بیان اینکه 62 حوزه اصلی برای برگزاری آزمون در سطح کشور تعیین شده است ادامه داد: 85 مرکز آزمون در سطح کشور برای برگزاری آزمون مهیا شده که 10 مرکز آن در تهران است همچنین بیشترین تعداد شرکت کننده با 22 هزار و 321 نفر به رشته صلاحیت عمران اختصاص دارد که در مقابل آن طراحی مکانیک با 2 هزار و 180 نفر کمترین تعداد متقاضی را داشته است.

مدیر کل مقررات و کنترل ساختمان با توجه به اینکه تهران با 24 هزار و 14 نفر بالاترین تعداد متقاضی را به خود اختصاص داده است افزود: چنانچه متقاضیان 50 درصد سوالات آزمون را پاسخ دهند و اگر از دیگر شرایط هم بهره مند باشند مستعد دریافت مجوز صلاحیت ورود به حرفه مهندسی خواهند بود البته تصحیح اوراق بلافاصله پس از اتمام آزمون انجام می شود که نتایج آن تا 30 اسفندماه انتشار خواهد یافت.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار