وزیر آموزش و پرورش گفت: در آینده نحوه اداره آموزش و پرورش تغییر کرده و نوع تصدی گری در آن کاسته خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فخرالدین احمدی دانش آشتیانی دیشب در جمع فرهنگیان شهرستان اردستان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهرستان افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم داریم نحوه اداره آموزش و پرورش را تغییر داده و از حالت متمرکز خارج و اختیارات را به معلمان و دانش آموزان واگذار کنیم.

وی با بیان این که بسیاری از تصمیم سازی ها به شوراهای استان ها تفویض می شود تصریح کرد: در نهایت اختیارات به مدرسه ها واگذار و اداره مرکزهای آموزشی خارج از بودجه دولتی صورت خواهد گرفت.

وزیرآموزش و پرورش افزود: با سازوکارهایی که اندیشیده شده است منابع جدیدی برای آموزش و پرورش فراهم شده و نظام حقوقی معلمان متحول می شود.

دانش آشتیانی خاطر نشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم نخبگان را جذب آموزش و پرورش کنیم تا زمینه رشد و توسعه جامعه بیشتر فراهم شود.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم مردم و مسئولان در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند باید تغییراتی ایجاد کرده و با تغییر محتوای آموزشی زمینه ارتقا سطح علمی و فراگیری مهارت های مورد نیاز جامعه، کارایی واحدهای آموزشی را ارتقا داده و اثر بخشی آن ها را در حل مسائل جامعه و زندگی مردم عینی تر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر برنامه درسی، کاربردی، ملموس و قابل لمس درجامعه باشد دانش آموز لذت برده و پس از فراغت از تحصیل مسائل جامعه را حل خواهد کرد.

دانش آشتیانی گفت: باید برنامه درسی طوری تنظیم و تدوین شود که دانش آموزان بتواند منطبق با آداب و رسوم جامعه مباحث درسی خود را تنظیم کند.

وی گفت: بهتر است آموزش ها به صورت کاربردی انجام شده و تنها به فضای ذهنی اکتفا نشود و کتاب های درسی در جهت حل مسائل جامعه تدوین و منتشر شود.

وزیر آموزش و پرورش عصر دیروز برای افتتاح یک طرح خیر ساز و بررسی وضعیت آموزشی شهرستان اردستان وارد این شهر شد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.