مشهد؛

آیت الله طبسی در مواضع انقلابی همیشه با صلاحیت و مستحکم بودند

از ویژگی‌های آیت الله واعظ طبسی (ره) صراحت، قاطعیت و پایبندی به ارزش‌های انقلابی و دینی جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در کنگره بزرگداشت عالم مجاهد واقف «آیت الله عباس واعظ طبسی» در تالار نور افزود: آیت الله طبسی در مواضع انقلابی همیشه با صلاحیت و مستحکم بودند و ارزش‌های دینی و انقلابی خط قرمز برای آیت الله طبسی بود.

وی تصریح کرد: آیت الله طبسی در موضع گیری‌های خودشان به موقع قاطعیت نشان می‌دادند و در برابر فتنه سال ۸۸ رفاقت و رودربایستی را کنار گذاشتند و به وسط میدان آمد و به فرمود: ه مقام معظم رهبری صریح، مؤمن و قاطع بودند.

وی با بیان اینکه در جوامع افرادی هستند که در عهد و پیمانشان با خدا استوار هستند، ادامه داد: از میان مؤمنان مردانی هستند که پیامبر (ص) را الگوی خود قرار داده، در راه خدا از عهد و پیمان خود برنمی گردند و در تداوم خط رسالت انبیای الهی خود را موظف به مبارزه با جهل، مبارزه با ظلم و ظالم و تلاش برای اقامه عدل و قسط می‌بینند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: آثار وجودی علمای دین بر اساس عملکردشان در سه عرصه مبارزه با جهل، مبارزه با ظلم و ظالم و تلاش برای اقامه عدل و قسط قابل ارزش گذاری است و آیت الله واعظ طبسی در این عرصه‌ها خوش درخشید.

آیت الله سعیدی افزود: آیت الله واعظ طبسی در حرم مطهر امام رضا (ع) خدمات و کارهای بسیار بزرگی انجام دادند و موقوفات امام رضا (ع) را که صرف عیاشی و خوشگذارنی ظالمان طاغوتی حیف و میل می‌شد و یا در قالب طرح استعماری اصلاحات ارضی غصب شده بود با قدرت و قاطعیت بازپس گرفت و دلیل بسیاری از هجمه‌ها و تهمت‌ها علیه وی همین موضوع بود.

امام جمعه قم گفت: آیت الله طبسی با مخالفان با ادب سخن می‌گفت و مقابله به مثل نمی‌کرد؛ طرز فکر و مدیریت وی به گونه‌ای بود که خود رامشغول کارهای موردی و جزئی نمی‌کرد، به کارهای کوچک رضایت نمی‌داد و بلندهمت بود و کلان و بنیادی می‌اندیشید.

آیت الله سعیدی افزود: خداوند اجر افراد نیکوکار را ضایع نمی‌کند و عاقبت بخیری و محبوب شدن نزد مردم از جمله پاداشهای الهی برای اینگونه مردان الهی رهرو انبیا است.

همچنین در این مراسم از برگزیدگان آثار ارایه شده به دبیرخانه کنگره عالم مجاهد واقف آیت الله واعظ طبسی قدردانی و تجلیل شد.
انتهای پیام// ف. غ.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار