رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه علم‌وفناوری، اقتصاد و فرهنگ سه عامل اصلی دستیابی به اقتدار هستند، گفت: دانشگاه‌ها نقش بی‌بدیلی در تقویت این سه حوزه دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فتوحی در مراسم ششمین دوره جایزه جهانی سازمان دانشی برتر (MAKE) در ایران با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از ارکان اصلی برگزاری جایزه جهانی MAKE در ایران طی شش سال گذشته بوده است، اظهار داشت: افزایش اقتدار کشور برای تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی در فرآیند شکل‌گیری نظم جدید جهانی بر سه پایه اصلی علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ مبتنی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: دانشگاه‌ها در تقویت این سه پایه نقشی بی‌بدیل دارند زیرا دانش مهمترین سنگ زیربنای تقویت این پایه‌ها و موتور اصلی رشد و توسعه در دنیای امروز و همچنین ایجاد اقتدار و قدرت رقابت برای ورود به بازارهای ملی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مهمترین مولد دانش در کشور هستند، گفت: ایجاد دانش، خلاقیت و مهارت شرط لازم برای نیل به رشد اقتصادی، توسعه، سازندگی، بالندگی و ارتقای فرهنگ در کشور است.

فتوحی تصریح کرد: امروزه با دگرگونی جایگاه سنتی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در دنیا، پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت، پویایی و نتیجه‌گرایی جزو ویژگی‌های دانشگاه پیشرو به شمار می‌رود و مهمترین انتظار جامعه از دانشگاه، کمک به تولید ارزش از دانش است.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف با بیش از نیم قرن تجربه در راستای رسالت خود به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور از بدو تاسیس به تعلیم و تربیت برجسته‌ترین جوانان این کشور همت گمارده است، افزود: حاصل این تلاش‌ها تربیت برترین نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف علم و مهندسی است که این موضوع می‌تواند به توسعه پایدار جامعه و حل مسائل اساسی کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: در حال حاضر 12 هزار دانشجو و 470 عضو هیات علمی در دانشگاه صنعتی شریف مشغول هستند.

وی بیان کرد: همچنین بیش از 2 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های سراسر کشور زمانی دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف بوده‌اند.

فتوحی گفت: دانشگاه شریف یک هزار و 900 فارغ‌التحصیل دکتری دارد که 75 درصد از این افراد عضو هیات علمی در سراسر کشور شده‌اند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: این دانشگاه در راستای تبدیل علم به عمل و نیز بکارگیری آخرین دستاوردهای علمی دنیا در ارتقای کارایی سازمان‌های ایرانی، طیف گسترده‌ای از خدمات دانش‌محور را با تکیه بر توان متخصصان داخلی و همکاری با معتبرترین نهادهای علمی دنیا به سازمان‌های کشور ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در این میان یکی از مهمترین فعالیت‌های دانشگاه صنعتی شریف در راستای رسالت‌های خود در ارتقای توان ارزش‌آفرینی سازمان‌های کشور از سرمایه‌های دانشی، ارزیابی و هدایت سازمان‌های ایرانی با برگزاری هر ساله جایزه جهانی سازمان دانشی برتر (MAKE) در ایران است.

ارتقای توان ارزش‌آفرینی سازمان‌های کشور از مهمترین فعالیتهای دانشگاه
رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: رویکرد دانش‌محور به تولید و کسب‌وکار به معنای بکارگیری نظام‌مند تجربیات، نوآوری‌ها و سرمایه‌های فکری کشور در مسیر توسعه، نقشی حیاتی در دستیابی هرچه بیشتر کشور داشته‌ و تمام سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌هایی که تجربه و نوآوری‌، آنها را در پیشبرد اهدافشان یاری می‌رساند، می‌توانند به خوبی از مزیت‌های مدیریت دانش‌محور استفاده کنند. بنابراین استفاده از تجربیات گذشته و تلاش در جهت خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات دو عامل عمده در موفقیت یک سازمان محسوب می‌شود.

فتوحی تصریح کرد: قطعاً اندازه‌گیری فاصله دقیق میان سازمان‌های ایرانی و سازمان‌های دانشی پیشرو دنیا و بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی در کنار توسعه راهکارهای بومی می‌تواند نقش اثرگذاری در هدایت موثر فعالیت‌های کشور در حوزه ارزش‌آفرینی از دانش داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور هر ساله ما در جایزه جهانی MAKE ارزش منابع انسانی را به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های شرکت آشکار کرده است، گفت: حضور در جایزه جهانی MAKE منجر به هرچه بهتر شدن مسیر حرکت ما در جهت تبدیل به شرکتی متعهد به نوآوری، کار تیمی، احترام به مردم و بهبود مستمر به عنوان ارکان مدیریت دانش‌محور سازمانی می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف در راستای گسترش اقدامات خود به منظور ارتقای ارزش‌آفرینی از دانش در سطح ملی از همکاری تمام سازمان‌های کشور در توسعه زیرساخت‌های دانشگاه و تقویت توان تخصصی کشور در این زمینه در این حوزه استقبال می‌کند.

گفتنی است؛ بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی بندر امام (ره) به عنوان سه سازمان دانشی برتر در ایران، در این کنفرانس مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار