در یازده ماهه امسال 4716 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه کرمانشاه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه تاکید کرد: در یازده ماهه امسال 4716 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه کرمانشاه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد.
بیاتی تعداد مسافرین جابجا شده در مقاصد داخلی و خارجی در این مدت را نیز 494 هزار و 570 نفر اعلام کرد و یادآور شد: این عدد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص میزان بار جابجا شده در این مدت نیز تصریح کرد: 3106 تن بار جابجا شده که در این بخش نیز رشد 18 درصدی داشتیم.

بیاتی عنوان کرد: هم اکنون 120 تا 130 پرواز در هفته در فرودگاه کرمانشاه به هفت مقصد داخلی تهران، شیراز، عسلویه، مهشد، بندرعباس، قشم و کیش انجام می‌شود.

وی تعداد شرکت‌های هواپیمایی که با فرودگاه کرمانشاه کار می‌کنند را نیز هفت شرکت شامل آسمان، قشم ایر، کیش ایر، ایران ایر، تابان، زاگرس و معراج اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه معتقد است، فرودگاه کرمانشاه از نظر وضعیت پروازها و تعداد مسافرانی که جابجا می‌شوند، بین 54 فرودگاه کشور در جایگاه 9 یا 10 کشور قرار دارد.

وی فرودگاه را یکی از زیرساخت‌های اساسی هر منطقه برشمرد و افزود: فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه با بیش از 45 سال قدمت، از سال 50 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون تنها فرودگاهی در غرب کشور است که به صورت 24 ساعته می‌تواند مسیر فرود احتیاطی پروازهای کویت به استانبول و مشهد به نجف باشد.

به گفته مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، فرودگاه کرمانشاه پشتیبانی چهار فرودگاه غرب کشور شامل کردستان، لرستان، ایلام و همدان را نیز بر عهده دارد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.