استانداردهای موزه ژئوپارک قشم ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حمیدرضا محسن پور مدیر ژئوپارک قشم گفت:با اجرای سیاست های جدید در چیدمان فضایی و نمایش نمونه های ارزشمند، استاندارد این موزه از نظر آموزشی و ترویجی ارتقاء یافته است.

وی افزود:آثار طبیعی جزیره قشم در قاب موزه ژئوپارک به نمایش گذاشته شده است.

مدیر ژئوپارک قشم گفت:جزایر ناز به عنوان یکی از عجایب هفتگانه خلیج فارس دربخش بزرگی بصورت فراگیر ( پاناراما) در موزه با استفاده از فناوری های مدرن و پخش صدای آب و باد به نمایش گذاشته شده است.

حمیدرضا محسن پور به وجود ماکت انسان های عصر پارینه سنگی در موزه ژئوپارک قشم اشاره کرد و گفت: با قرادادن ماکت انسان های عصر پارینه سنگی تلاش شده مردم را با تاریخ دیرینه قشم آشنا کنیم.

وی با اشاره به  تغییرات در چیدمان موزه ژئوپارک پس از مرحله دوم ساماندهی، افزود: نصب تندیس انسان های عصر پارینه سنگی، غار مصنوعی نمکدان قشم، جزایر ناز وسواحل زیبای خلیج فارس جلوه ای خاص به موزه ژئوپارک داده است.

مدیر ژئوپارک قشم گفت:در این موزه کوچکترین پستاندار به نام حشره خوار کوتوله به وزن دو گرم در کنار اسکلت نهنگ بیش از 11 متری به عنوان بزرگترین پستاندار به نمایش گذاشته شده است.

محسن پور  افزود:زیبایی های منحصر به فرد بستر گنبد و طولانی ترین غارنمکدان قشم در بخشی از موزه ژئوپارک قشم با هنرمندی خاص به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در این مجموعه بیش از سه هزار گونه ازکوچکترین و بزرگترین پستاندار است .

موزه ژئوپارک قشم با هزار مترمربع مساحت از سال 1379 در شهر قشم در طبقه زیرین مجتمع تجاری ستاره راه اندازی شده است. و تاکنون علاوه بر جذب مسافران و گردشگران، میزبان گروه های زیادی از پژوهشگران بوده است .
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار