سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به مشاهده نشدن موردی از آنفلوآنزای پرندگان از نقش رسانه ها برای کاهش تلفات چهارشنبه سوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری هفتگی خود که در این وزارتخانه برگزار شد، در زمینه اقدامات وزارت بهداشت برای چهارشنبه سوری گفت: در این زمینه از تمامی جوانان و نوجوانان کشور می خواهیم از این رسم برای بزرگداشت نوروز استفاده کرده و از اقدامات خطرناکی که ممکن است خود و دیگران را دچار آسیب کنند بپرهیزند.

حریرچی افزود: ما از مردم و رسانه ها می خواهیم در این زمینه تبلیغات لازم را انجام دهند و مردم نیز در این روز موارد ایمنی را رعایت کنند تا حادثه به کمترین میزان خود برسد اما وزارت بهداشت آمادگی لازم را دارد تا در صورت بروز حوادث به موقع عمل کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آنفولانزای پرندگان گفت: در این زمینه اقدامات بهداشتی لازم توسط مسئولان در نظر گرفته شده و اقدامات پیشگیرانه و درمانی نیز توسط وزارت بهداشت در زمینه آنفولانزای پرندگان انجام شده که در این زمینه توصیه می شود خرید مرغ و تخم مرغ از مراجع رسمی صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: آنفولانزای پرندگان تا به امروز هیچ مورد انسانی نداشته، اما عمده نگرانی ما مربوط به تغییر ماهیت این ویروس و انتقال ان به انسان است.

وی با اشاره به سامانه 190 وزارت بهداشت گفت: تمام شهروندان می توانند شکایات خود را در زمینه میزان دریافتی اضافه مراکز درمانی به سامانه 190 اعلام کنند.

حریرچی افزود: خدمات بیمارستان ها و سطح ارجاع به صورت یک نظام ارجاع مبتنی بر گروه های تشخیص به صورت گلوبال و تک بودجه ای و از پیش مشخص شده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار