عامل اصلی توسعه گردشگری شناخت هویت و ایجاد باورعمومی در جامعه است.

فاطمه دانش یزدی  مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: عامل اصلی توسعه گردشگری شناخت هویت و ایجاد باورعمومی در جامعه است که خوشبختانه این موضوع در بافق شکل گرفته  و شهرستان بافق ظرفیت و پتانسل جذب مستقیم گردشگران بین اللملی را نیز دارد.

 دانش یزدی با اشاره به ظرفیت های تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان بافق افزود: شهرستان بافق دارای آثار ثبتی و میراث فرهنگی متعددی می باشد و جاذبه های گردشگری فراوانی در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در بحث احیا و مرمت آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری با همت مسئولان شهرستان بافق و بخش خصوصی اقدامات خوبی صورت گرفته و ما امیدواریم با روند مناسبی که شکل گرفته است و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای بافق این شهرستان به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری استان یزد مطرح شود.

فرمانداربافق در این بازدید با اشاره به چشم انداز و محورهای اصلی سند توسعه شهرستان بافق گفت: یکی از چهار محور اصلی سند توسعه شهرستان بافق بحث توجه به میراث فرهنگی و صنعت گردشگری در شهرستان می باشد که با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بالای این شهرستان این موضوع یکی از مهمترین مباحث  و محورهای سند توسعه شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت جذب گردشگران در توسعه و پیشرفت  شهرستان بافق گفت: شهرستان بافق قابلیت آن را دارد که  به عنوان اولین شهرستان در بحث گردشگری ژئو توریست و گردشگری معدنی در کشور مطرح شود.

 بازدید مسئولان از خانه وحشی بافقی ، میدان خان ، آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ، تعزیه خانه زینبیه ، مجموعه گردشگری و قلعه باقرآباد، مجتمع تفریحی و گردشگری ریگ های صادق آباد از برنامه های بازدید یک روزه مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد از شهرستان بافق بود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.