مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار از كشت باغات مثمر در ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربعلی جهانی افزود: سطح زير كشت باغات مثمر شهرستان بيله سوار ۶۱۸ هكتار است كه از اين مقدار ۱۵۰ هكتار نهال و ۴۶۸ هكتار آن را باغات بارور تشکيل می دهد.

وی افزود: مهم‌ترين محصولات باغی شهرستان شامل شليل، فندق، گردو، زیتون و بادام است که سالانه بیش از 4 هزار تن انواع میوه از باغات شهرستان برداشت می شود که شلیل با مساحت ۲۳۸ هکتار و با تولید بیش از 2 تن میوه، محصول غالب باغات شهرستان به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: اگرچه افزايش توليد خود هدفی مهم تلقی می شود ولی آنچه که از اهميت بیشتری برخوردار است، ثبات و پايداری در توليد است و اين امر زمانی محقق خواهد شد كه افزايش توليد بر پايه ارتقاء بهره‌وری و عملكرد باشد.

جهانی گفت: محصولات باغبانی اغلب محصولات استراتژيک محسوب می شوند و با توجه به اهميت توليدات باغی در جيره غذايی و نقش غير قابل انكار در تأمين سلامت مردم، استفاده بهينه از امكانات و توانايی های موجود در بخش كشاورزی به منظور بستر سازی برای افزايش توليد در راستای خود كفايی اين نوع از محصولات جزو سیاست های اصلی این مدیریت محسوب می شود.

وی یادآور شد: در این راستا تجهيز و تكميل مجتمع گلخانه‌ای شهرستان، مكانيزه نمودن باغات و تغيير روش آبياری سنتی به قطره ای، توسعه پرورش قارچ خوراكی، برنامه ريزی برای تغذيه مناسب باغات، توليد انواع نهال از طريق دادن تسهيلات بانكی به نهالستان ها جزو اولویت های این مدیریت به حساب می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار در پایان افزود: توسعه باغات خشکبار با هدف افزایش صادرات و ارزآوری این محصول، تشویق باغداران منطقه در خصوص ساخت باغ در اراضی شیب دار، توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار و قطره ای به منظور مصرف بهینه آب و تغذیه اصولی باغات از دیگر اولویت های مهم مدیریت در خصوص افزایش عملکرد باغات منطقه محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.