وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فلسفه وجودی دولت‌ها تامین امنیت برای مردم است تا بتوانند به تکامل و رشد برسند.

فلسفه وجودی دولت‌ها تامین امنیت برای مردم استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش ملی بهره‌وری در بخش دفاعی که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی دولت‌ها تامین امنیت برای مردم است تا آن‌ها بتوانند در یک زیست آبرومند به رشد و تکامل خود برسند.

وی ادامه داد: امنیت پشتوانه‌ای است برای توسعه و توسعه پشتوانه‌ای برای رشد امنیت است. امنیت و توسعه دو روی یک سکه هستند و اگر توسعه در کشوری رخ ندهد تنش ایجاد می‌شود، امنیت غیرقابل واگذاری است.

وی عنوان کرد: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با خرید امنیت زمینه ظهور بیگانگان را فراهم می‌کنند، از منظر ما این موضوع امنیت نیست و لذا امنیت باید مبتنی بر ذات توانمندی داخلی کشورها باشد.

سردار دهقان خاطر نشان کرد: دستیابی به حداکثر قدرت دفاعی و ایفایی نقش در توسعه آن به معنای بهره‌وری در نیروهای مسلح است و باید همواره با آمادگی دفاعی بالایی داشته باشیم که دچار غافلگیری نشویم. ما نیاز داریم داشته‌هایمان را به گونه‌ای توسعه دهیم که در شرایط سخت به خوبی به کار آیند. تهدیدات همواره در حال افزایش است و باید آمادگی دفاعی‌ را در همه حال افزایش دهیم و اولین اقدامی که در حوزه بهره‌وری باید برداشته شود تصحیح نظام سیاست‌گذاری و برنامه ریزی است. 

سردار دهقان افزود: دولت‌ها قائم به خود باید تأمین امنیت کنند و این وظیفه قابل تفویض نیست. امنیت یک مقوله کسب و کاری نیست و همه آحاد جامعه حق بهره‌مندی از آن را دارد. 

وزیر دفاع ادامه داد:‌ در حوزه دفاع و امنیت نمی‌توانیم ریسک ‌پذیر باشیم چرا که زیان در این حوزه برابر با تبعات جبران‌ناپذیری خواهد بود. در شرایط بحرانی نیز کمترین تردید نباید در میان فرماندهان میدانی ایجاد شود چرا که همان نقطه شکست خواهد بود.

وی گفت: بهره‌وری در حوزه دفاعی به معنای دستیابی به حداکثر قدرت و بازدارندگی و ایجاد نقش موثر در قدرت ملی است. ما زمانی به سمت بهره‌وری حرکت می‌کنیم که قبول کنیم مسئولیتی داریم و نسبت به آن به مردم پاسخگو باشیم.

سردار دهقان ادامه داد: مهم‌ترین عامل حیات یک سازمان نیروی انسانی است و با چینش صحیح افراد در مسئولیت‌ها و پست‌ها شاهد رشد و شکوفایی در حوزه‌های مختلف باشیم.

وزیر دفاع تأکید کرد: در بحث تجهیزات بایستی همواره نگاه ما به آینده باشد و از آنجایی که تهدید همواره در حال افزایش است باید همیشه به دنبال ارتقای توان دفاعی باشیم و این یکی از دلایل بهره‌وری در بخش دفاعی است.

وی گفت: ما تمام صنایع دفاعی‌مان را از شهرها خارج کردیم و ستادهای ما نیز 50 درصد کاهش یافته است. در وزارت دفاع به دنبال دفاع ارزان هستیم و دلیلی وجود ندارد به عنوان مثال در برخی خیابان‌ها چند هکتار زمین داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار