چند خبر از عراق؛

درگیری نیروهای عراقی با داعش در مرز اردن/ انهدام مواضع تروریست‌ها در غرب تلعفر

نیروهی گارد مرزی عراق در مرز اردن با تروریست‌های گروه داعش درگیر شدند و حمله آنان را ناکام گذاشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معلومه، نیروهای گارد مرزی عراق با تروریست های داعش در مرز اردن درگیر شده و دو تروریست را به هلاکت رساندند.

به گفته یک منبع آگاه، ترویست های داعش به نیروهای مرزی عراق در گذرگاه طریبیل در مرز اردن حمله کردند که با مقاومت نیروهای عراقی مواجه شده و ناکام ماندند. در این درگیری علاوه بر به هلاکت رسیدن 2 تروریست، شماری نیز پا به فرار گذاشتند.

عمار کبیسی، فرمانده نیروهای گارد مرزی استان الانبار اعلام کرد: نیروهای گارد مزری و تیپ تکاوران ارتش و نیروهای بسیج عشایر عملیات تفتیش  روستای "بوحیات" در غرب این گذرگاه را برای دستگیری عناصر فراری آغاز کرده اند.

از سوی دیگر، جنگنده های عراقی مواضع تروریست های داعش را در غرب تلعفر هدف قرار دادند.

 در این حملات، که با حضور نیروی بسیج مردمی صورت گرفته است، چند انبار مهمات و خانه هایی که تروریست ها آنها را مقر خود ساخته بودند، منهدم کردند و 15 تروریست را به هلاکت رساندند.

نیروهای بسیج مردمی در این عملیات بر سلسله کوه های شمال غرب تلعفر مسلط شدند.

همچنین رائد شاکر جودت، فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق، اعلام کرد: نیروهای تکاور تنها ده ها کیلومتر با ساختمان های دولتی در منطقه الدواسه فاصله دارند.

مرکز فرماندهی جنگنده های عراق نیز اعلام کرد: در پشتیبانی هوایی جنگنده های عراقی در محله الدواسه در غرب موصل، بیش از 60 تروریست داعشی به هلاکت رسیده اند.

این مرکز در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های ارتش زمینه پیشروی نیروهای پلیس فدرال را فراهم کرده و در گلوله باران های خود، 64 تروریست را به هلاکت رساندند و دو خودروی بمب گذاری شده، دو موتورسیکلت، یک خمپاره انداز و چند مقر تروریستی را در محله الدواسه منهدم کردند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار