نمایندگان دموکرات درخواست ترامپ از کنگره برای بررسی ادعای وی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، دونالد ترامپ مدعی شده بود باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین دستور داده بود گفتگوهای تلفنی ستاد تبلیغاتی وی در برج ترامپ در نیویورک شنود شود.
 
از سوی دیگر نمایندگان جمهوریخواه هم از ترامپ خواستند اجازه بدهد کمیته های اطلاعاتی مجالس سنا و نمایندگان کارشان را انجام بدهند. هر دو حزب شفاف بیان داشند که ادعاهای ترامپ بدون پاسخ نخواهد ماند.
 
این درحالی است که کاخ سفید هیچ شاهدی برای اثبات ادعای رئیس جمهور ارائه نکرده و مقام های دولت اوباما هم این ادعا را از اساس رد کرده اند.
 
دوین نانس، نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفته است کمیته یاد شده بررسی خواهد کرد که آیا دولت فدرال گفتگوهای تلفنی مقام های ستاد تبلیغاتی ترامپ را شنود می کرده است یا خیر و این کار را در قالب تحقیق و تفحصی که از موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در جریان است انجام خواهد داد.
 
نانس روز یک شنبه در بیانیه ای گفت: یکی از نکات اصلی که در بررسی های کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به آن پرداخته می شود این است که واکنش دولت آمریکا به اقدام هایی که عوامل اطلاعاتی روسیه در طول تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 انجام می داده اند چگونه بوده است.
 
بدین ترتیب کمیته بررسی خواهد کرد که آیا دولت اوباما فعالیت های شناسایی و تحقیقاتی برروی کدام یک از مقام های تبلیغاتی احزاب یا وابستگان آنان انجام می داده است و اگر شواهدی پیدا بشود ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
 
در ضمن دموکرات ها ترامپ را متهم کردند که توطئه ی بی اساس دیگری را براه انداخته تا افکار عمومی را از مسائلی که دولتش در هفته های نخست با آن درگیر شده است منحرف سازد.
 
رئیس نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی به سی ان ان گفت: ترامپ سخنی را طرح می کند آنگاه مطبوعات و رسانه ها به آن می پردازند سپس می گوید عجب همه دارند درباره سخنی که طرح شده مطلب می نویسند، این یکی از ابزارهای تمامیت خواهی است تا شرایطی فراهم آید که فرد همیشه درگیر مسائلی باشد که خودش می خواهد.
 
این سخنان پس از آن مطرح شد که مشاوران و دستیاران ترامپ از کنگره درخواست کردند بررسی کند آیا دولت اوباما در جریان انتخابات سال 2016 از قدرت و توان خود در زمینه بازرسی و شنود سوء استفاده کرده است یا خیر.
 
شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای که در پایگاه اجتماعی توئیتر هم دیده می شد گفت: گزارش هایی که به بازرسی های با انگیزه سیاسی آنهم بلافاصله پیش از انتخابات سال 2016 اشاره دارد خیلی نگران کننده است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار