طرح بخشودگی جرايم ديركرد بيمه نامه شخص ثالث از اول اسفند آغاز شد و تا يک ماه اجرا می شود.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت : طرح بخشودگی جرايم ديركرد بيمه نامه شخص ثالث از اول اسفند آغاز شده است و به مدت يك ماه اجرا می شود.

وی افزود: چنانچه موتورسيكلتی كه فاقد بيمه نامه باشد متوقف شود ترخيص نخواهد شد و در صورت تصادف، اعمال قانون می شود و تا تعيين تكليف بيمه ترخيص نمی شود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: برابر ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی همه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسیکلت‌ها نیز جاری است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک‌چرخ، حمل یدک، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و رفت و آمد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت تخلف محسوب می شود.

وی گفت: مأموران موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بيمه نامه شخص ثالث برای موتورسيكلت ها مثل خودروها اجباری است افزود : در صورتی كه موتورسيكلت مسبب حادثه ، دارای بيمه نامه باشد جبران خسارت های وارد شده در حدود مقررات بر عهده بيمه گر است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: طرح بخشودگی جرايم ديركرد بيمه نامه شخص ثالث موتورسيكلت ها فرصت مناسبی برای حمايت های بيمه ای آنان در حوادث و تصادفات رانندگی است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: برابر آمار موجود حدود ١٠ ميليون موتورسيكلت در كل كشور در حال تردد هستند كه ريسك استفاده از اين وسيله به دليل كم حجم بودن و ارزان بودن و امكان مانور بالا تقريبا ٢٠ برابر استفاده از خودروهاست.

وی افزود: برابر بررسی های به عمل آمده بيشترين علت توقيف اين موتورسيكلت ها نداشتن كلاه ايمنی و بيمه نامه شخص ثالث است.

وی گفت:موتورسيكلت ها در ٢٥ درصد حوادث رانندگی مقصر هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار