نیروهای مسلح مستقر در شرق لیبی بار دیگر با اعضای گروه های مسلح در اسکله های نفتی سدره و رأس لانوف درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل ازالمنار؛ اسکله های نفتی لیبی یکبار دیگر به عرصه درگیری های مسلحانه و رقابت تبدیل شده است.

براساس این گزارش، نیروهای مسلح مستقر در شرق این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر قادر به مقاومت در برابر حمله اعضای مسلح گروه موسوم به «گروه های دفاع از بنغازی» به اسکله های نفتی سدره و رأس لانوف نبوده است.

البته درگیری ها برای بازپس گیری این دو اسکله و جلوگیری از انهدام آنها همچنان ادامه دارد.

سرهنگ احمد مسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی در این خصوص گفت: ما طی حملاتی هوایی افراد مسلح را مورد حمله قرار داده ایم. در یکی از این حملات یک کاروان خودرویی که حامل شماری از سرکردگان این افراد مسلح بود در مقابل هتل رأس لانوف هدف قرار دادیم.

وی افزود: تروریست ها سعی دارند با تحت کنترل گرفتن هلال نفتی برگ برنده سیاسی و اقتصادی در اختیار بگیرند تا از آن در چانه زنی های بعدی استفاده کنند.

المنار افزود: هر از گاهی درگیری میان گروه های مسلح در شرق و غرب لیبی بر سر سدره و رأس لانوف شدت می یابد و این مسئله تاثیر جدی بر روند تولید نفت در این دو منطقه دارد که ظرفیت تولیدشان 600 هزار بشکه نفت در روز است.

این در حالی است که دولت وفاق ملی لیبی تهدید کرده که در منطقه هلال نفتی عملیات نظامی اجرا خواهد کرد و ارتباط خود را نیز با درگیری ها در این منطقه تکذیب کرده است.

همچنین «مارتین کوپلر» فرستاده سازمان ملل متحد در امور لیبی خواستار جلوگیری از بحران برای حفاظت از شهروندان و منابع طبیعی و تاسیسات نفتی این کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار