فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج وسپاه گفت: راهیان نور یکی از مهمترین عملیاتهای فرهنگی کشور است که می‌تواند فرهنگ دوران دفاع مقدس را در میان نسل جوان کشور نهادینه کند.

راهیان نور فرهنگ دفاع مقدس را میان نسل جوان کشور نهادینه می‌کند
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه در گردهمایی خادمین و دست اندرکاران ستاد راهیان نور کشور که در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد اظهار داشت: راهیان نور یکی از مهمترین عملیاتهای فرهنگی کشور است که می‌تواند فرهنگ دوران دفاع مقدس را در میان نسل جوان کشور نهادینه کند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خدمت در سرزمین‌های نور توفیق می‌خواهد، اظهارداشت: به جرات می‌تـ‌وانم بگویم بسیاری از شهدای مدافع حرم از همین دست اندرکاران راهیان نور و از خادمین آن بودند. لازم است این عملیات بزرگ فرهنگی را در کشور قدر نهیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه با اشاره به این موضوع که راهبردها و فرامین رهبر معظم انقلاب بود که باعث شد راهیان نور اینگونه پیشرفت داشته باشد گفت: ما باید اولویتمان کار برای شهدا به ویژه شهدای گمنام باشد و اینکه تقویت اردوهای راهیان نور را نیز در دستور کار قرار دهیم که امروزه خوشبختانه به جایگاه خوبی در این زمینه رسیده‌ایم که قطعا این پیشرفت بدون عنایت خداوند و رهبری ممکن نبود.

سردار فضلی درباره خادمین مراسم راهیان نور گفت: 200 هزار نفر از سراسر کشور در جریان راهیان نور توفیق خدمت گزاری به زائرین  مناطق عملیاتی دفاع مقدس را دارند که از این میان عده‌ای فردا با رهبر ملاقات می‌کند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در راهیان نور در دو قسمت سخت افزار و نرم افزار به زائرین خدمات ارائه می‌شود، در اولین مرحله ثبت‌نام و مدیریت کاروانها و در دومین مرحله حمل و نقل کاروانیان مطرح است به صورتی که به طور میانگین هر یک از زوار بین 5 تا 6 روز در مسیر قرار می‌گیرند و پیش از آن موضوع اسکان زوار در اقامتگاه است که این نیاز برطرف شد و بحث آخر تغذیه زائرین است که تمامی اقدامات توسط خادمین شهدا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: راوی گران دفاع مقدس مسئولیت سنگین روایتگری در منطقه را بر عهده دارند و به جرات می‌توان گفت که راهیان نور به بلوغ رسیده که این راویان تاثیر بسزایی در آن داشتند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه با بیان اینکه راهیان نور از صدر اسلام وجود داشته و بنیانگذار آن حضرت محمد(ص) است گفت: اعزام اردوهای راهیان نور در سال 95 مانند سال گذشته با رشد بسیار خوبی روبرو بوده وخیل عظیمی از مشتاقان از منطقه بازدید کردند و امروزه از همه اقشار جامعه اعم از اساتید،‌ فرهنگیان، دانش‌آموزان و دانشجویان از شهرهای مختلف مشرف می‌شوند و باید گفت که میزبان اصلی این زوار خود شهدا هستد.

فضلی درباره آمارهای راهیان نور اظهار داشت:  در راهیان نور امسال 76 هزار نفر مدیر کاروان، 22هزار و 500 نفر به عنوان راوی ، 26 مبلغ روحانی ،40 هزار خادم که وظیفه خدمت به زوار را دارند و4 قرارگاه تخصصی را به منظور تسهیل در امر راهیان نور به وجود آوردیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت:90 درصد زواری که به مناطق عملیاتی مشرف می‌شوند برای نخستین بار است که به این مناطق می‌آیند و ما توانسته‌ایم با ایجاد یک سبک حمل و نقل مناسب قدم بزرگی در زمینه حمل ونقل زوار برداریم.

وی درباره اردوگاههای اسکان زائرین راهیان نور گفت: توانسته‌ایم اردوگاههایی که ظرفیت آنها از اسکان 1 استان تا 17 استان است را ایجاد و ساماندهی کنیم و در سفرهای راهیان نور ما شاهد هستیم که شیعه و سنی با هم به راهیان نور می‌آیند که این نشانه وحدتی است که در قالب کاروان وجود دارد.

سردار فضلی در پایان با اشاره به این موضوع که راهیان نور حرکت عظیمی است که خواب را از چشم دشمنان کشور گرفته خاطر نشان کرد: در سال گذشته 5میلیون و 300 هزار نفراز مناطق عملیاتی دیدن کردند و پیش‌بینی‌های ما نشان از رشد اعزام در نوروز 96 است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار