رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در بودجه ۹۶ از سهم صندوق توسعه ملی صیانت کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی در پایان جلسه بررسی لایحه بودجه 96 توضیحاتی درباره مصوبات مجلس در بودجه 96 ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس در بودجه ۹۶ از سهم صندوق توسعه ملی صیانت کرد، به طوری که طبق سیاست های کلی سهم صندوق ۳۰ درصد بود که این میزان در لایحه دولت به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. ما در مجلس مجددا همان ۳۰ درصد را قرار دادیم چون این صندوق برای آینده کشور است ، از آن صیانت کردیم.

لاریجانی افزود: تطبیق بودجه ۹۶ با برنامه ششم  از دیگر نکات مثبت مصوبات مجلس در بودجه 96 بود.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین یکی از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری توجه به عدالت اجتماعی است که نمایندگان نیز در شهرهای مختلف به خصوص در مورد بازنشستگان تحت فشار در مورد موضوع معافیت مالیاتی بودند به همین دلیل افزایش معافیت مالیاتی را از یک و نیم میلیون تومان به دو میلیون تومان رساندیم . آقایان در سازمان برنامه و بودجه کمک کردند تا با جابجایی منابع کمبود منابع جبران شود.  اکنون معافیت مالیاتی برای دریافت حقوق ماهیانه دو میلیون تومان اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: در مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تلاش هایی صورت گرفت تا به حقوق طبقات پایین تر در بازنشستگان رقم هایی اضافه شود که مطابق با قانون برنامه به سمت عدالت بیشتر حرکت کنیم.

لاریجانی افزایش سهم اعتبارات استان ها به بیش از ۳۰ درصد را از دیگر نکات مثبت بودجه ۹۶ دانست و گفت:‌ طبق قانون برنامه ششم سهم اعتبارات استان ها باید ۳۰ درصد باشد که همین موضوع در بودجه ۹۶ اعمال شد، با این مصوبه مشکلاتی که استاندارها و نمایندگان به آن استناد می کردند رفع می‌شود.

رئیس مجلس افزایش مستمری کمیته امام و بهزیستی را به عنوان نکته مثبت دیگر مصوبات مجلس در بودجه ۹۶ دانست و توضیح داد:‌قبل از مصوبه مجلس مستمری افراد تحت پوشش  کمیته امام (ره) و سازمان بهزیستی ۸۰ هزار تومان بود که آن را به ۲۰۰ هزار تومان رساندیم، این رقم در شرایط فعلی کمک جدی به طبقات پایین است.

وی افزود: در مورد شفافیت حساب ها همه دستگاه ها باید درآمدهای خود را به حساب خزانه واریز کنند که این درآمد در اختیار کشور قرار می گیرد و همه باید آن را بدانند و استثنائات آن را هم برداشتیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: سه هزار میلیارد تومان نیز به بودجه آموزش و پرورش اضافه شد که وزیر آموزش و پرورش نیز بابت این موضوع تماس گرفت و تشکر کرد.

رئیس مجلس اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بخش تربیت بدنی را از دیگر نکات برجسته در لایحه بودجه امسال خواند و گفت: یکی از مسائلی که در سال های پیش مجلس با آن مواجه بوده و امسال نیز با لطف رهبری و اجازه ایشان به مجلس انجام شد، ۹۹۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی بوده است؛ همچنین ۹۹۰ میلیارد تومان نیز به آبیاری تحت فشار اختصاص یافت.

لاریجانی همچنین با اشاره به آسیب های مردم خوزستان در موضوع ریزگردها گفت: در رابطه با ریزگردها مجلس کار به موقعی انجام داد؛ به گونه ای که علاوه بر مبلغ در نظر گرفته شده در لایحه دولت، ۳۳۰ میلیارد تومان نیز برای مقابله با ریزگردها افزودیم تا در تابستان مشکلی پیش نیاید.

وی همچنین توجه ویژه به بنیه دفاعی در لایحه بودجه را نشانه فراست و تیزهوشی مجلس خواند و گفت: مجلس در شرایط حساس منطقه، کمک جدی به بنیه دفاعی کشور کرد و همه نمایندگان با تمام توان از انقلاب دفاع کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون تلقیق بودجه ۹۶، رئیس جمهور و اعضای دولت به ویژه سازمان برنامه و بودجه و از همه خبرنگاران برای پوشش خبری مذاکرات لوایح برنامه ششم و بودجه ۹۶ تشکر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، لایحه ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار