رئیس سازمان محیط زیست گفت: با بهتر اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در کشور به اقتصاد سبز دست خواهیم یافت و اگر این اقتصاد درون‌زا و متکی بر محیط زیست باشد رشد سبز را ترسیم خواهد کرد.

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: با بهتر اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در کشور به "اقتصاد سبز" دست خواهیم یافت و اگر این اقتصاد درون‌زا و متکی بر محیط زیست باشد رشد سبز را ترسیم خواهد کرد.
 
وی افزود: جایگاه اقتصاد سبز در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد سبز و اهداف توسعه پایدار در ایران، عملیاتی سازی آب قابل برنامه ریزی در کشور، نقشه راه مدیریت به هم پیوسته منابع آب، تغییر ساختار مصرف آب در جهت پایداری منابع آب از جمله محورهایی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
ابتکار تاکید کرد: نقش اقتصاد سبز در افزایش بهره وری آب کشاورزی، جایگاه مدیریت منابع و عوامل تولید کشاورزی در اقتصاد سبز و کشاورزی پایدار، بازچرخانی منابع آب در محیط زیست، کشاورزی، صنعت و توسعه شهری، رشد جمعیت و محدودیت منابع آب از دیگر برنامه های سازمان محیط زیست برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
  
ابتکار با اشاره به تصویب سیاست‌های توسعه پایدار جهان در اجلاس نیویورک برای سال‌های 2015 تا 2030 میلادی گفت: توجه به شاخص‌های توسعه پایدار این سیاست ها در زمینه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تغییر اقلیم به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ بشر، از ارائه طرح کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ایران به کنوانسیون جهانی خبر داد و خاطر نشان کرد: براساس سیاست‌های کنوانسیون تمام کشورهای عضو باید در سال 2020 میلادی 16 درصد از مساحت سرزمینی خود را به عرصه‌های حفاظتی اختصاص دهند و این رقم در ایران در حال حاضر 11 درصد است.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار